رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 465702

برایان هوک: دنبال درگیری با ایران نیستیم/توافق جامع میخواهیم

ساعت24-نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع روز چهارشنبه بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست.

laquo;برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع در کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز چهارشنبه تأکید کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست.

هوک در سخنان آغازین خود در این جلسه گفت: «دولت [آمریکا] در حال اجرای کارزاری بی‌سابقه از فشار حداکثری علیه ایران در راستای دستیابی به دو هدف عمده است: اولاً محروم کردن رژیم ایران از منابع پولی لازم برای حمایت از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود؛ دوم، آوردن ایران پای میز مذاکره جهت رسیدن به توافقی جامع.»

برایان هوک در ادامه همچنین مدعی شد که ترامپ و «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ و پامپئو به صراحت تمایل ایالات متحده برای مذاکره با ایران را ابراز کرده‌اند و ما تمایل داریم بدون پیش‌شرط با ایرانی‌ها ملاقات کنیم.»

هوک با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده ادعا کرد «توافق جامع» که آمریکا به دنبال آن است بایستی چهار حیطه اساسی را پوشش دهد: برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی، حمایت از «گروه‌های تروریستی» و بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها