رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465749

زنگ خطر صندوق بین المللی پول برای اقتصاد جهانی

ساعت24 - صندوق بین المللی پول هشدار داد جنگ تجاری چین و آمریکا رشد اقتصاد جهان را در ۲۰۱۹ به پایین ترین حد از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ می‌رساند.

صندوق بين‌المللي پول
صندوق بین المللی پول هشدار داد جنگ تجاری چین و آمریکا رشد اقتصاد جهان را در 2019 به پایین ترین حد از زمان بحران مالی 2008 و 2009 می‌رساند و اگر درگیری های تجاری حل نشوند، هزینه های مستقیم، آشفتگی بازار، کاهش سرمایه گذاری و افت بهره وری منجر به این خواهد شد که دورنمای اقتصاد جهان به طرز قابل توجهی تیره شود. این صندوق اعلام کرده که طبق آخرین پیش بینی ها از دورنمای اقتصاد جهانی رشد تولید ناخالص داخلی دنیا در سال 2019، 3 درصد خواهد بود که 0.2 درصد کمتر از پیش بینی 3.2 درصدی در ماه جولای (تیر-مرداد) است.


پیش بینی رشد منفی اقتصاد ایران در 2019
به موازات آمارهای جهانی، صندوق بین المللی پول، ارزیابی خود از نرخ رشد اقتصاد ایران در سال جاری میلادی را نیز اصلاح کرده و کاهش داده است. این صندوق با اشاره به تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران پیش بینی کرد که رشد اقتصادی کشور ما در سال جاری میلادی به منفی 9.5 درصد برسد. این رقم 3.5 درصد بیشتر از گزارش قبلی این نهاد بین المللی است. این رقم از پیش بینی منفی 8.7 درصدی بانک جهانی برای رشد اقتصادی ایران در سال جاری نیز کمتر است. در بخش دیگر گزارش صندوق بین‌المللی پول، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ صفر درصد پیش‌بینی شده است که در مقایسه با پیش‌بینی اعلام‌شده در گزارش قبلی 0.2 واحد درصد کاهش یافته است.

منبع:تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها