رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465862

چین دو شهروند آمریکایی را دادگاهی می کند

ساعت 24- چین اعلام کرد دو شهروند آمریکایی را اواخر سپتامبر به اتهام جابجایی غیر قانونی چند فرد از مرز بازداشت کرده است این دو فرد اکنون با قرار وثیقه آزاد ولی در انتظار دادگاه هستند.

style="text-align:justify">چین اعلام کرد دو شهروند آمریکایی را اواخر سپتامبر به اتهام جابجایی غیر قانونی چند فرد از مرز بازداشت کرده است این دو فرد اکنون با قرار وثیقه آزاد ولی در انتظار دادگاه هستند.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: این دو شهروند آمریکایی به نام های آلیسا پترسون و جاکوب هارلان برای شرکت آموزشی چاینا هوریزون آمریکایی در شرق چین کار می کردند.

این مقام چینی بدون اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده اعلام کرد مقامات امنیتی چین این زوج را به صورت قانونی بازداشت کرده و آن را به موقع به طرف آمریکا اطلاع داده اند.

اعتراض چین به اعمال محدودیت آمریکا برای دیپلمات هایش

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا برای انجام امور عادی دیپلمات های چین در آن کشور خواسته های اضافی مطرح کرده و عامدانه مانع تراشی می کند اظهار کرد چین مخالفت خود را با این رفتار اعلام و مراتب اعتراض شدید خود را به آمریکا ابلاغ کرده است.

گنگ شوانگ افزود: چین همواره از امور عادی دیپلمات های آمریکا در خاک خود حمایت و تسهیلات لازم را به آنها ارائه کرده است.

او گفت: ادعای آمریکا مبنی بر به اصطلاح محدود کردن فعالیت دیپلمات های آمریکا در چین بی پایه است ما از آمریکا می خواهیم اشتباه خود را اصلاح و تصمیم مذکور را لغو کند و حمایت و تسهیلات لازم برای فعالیت دیپلمات های چین را در این کشور فراهم کند و عامدانه در این فعالیت ها مانع تراشی نکند.

رسانه های چین گزارش کرده اند آمریکا از دیپلمات های چین مستقر در آن کشور خواسته است پیش از ملاقات با مقامات محلی، به وزارت خارجه آمریکا خبر بدهند آمریکا این خواسته را مقابله به مثل با رفتار چین توصیف کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها