رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465898

آیا آبلیمو واقعا میتواند به کاهش وزن کمک کند؟

ساعت 24-حتما شما افرادی را می‌شناسید که صبح‌ها بعد از بیدار شدن، اولین کاری که می‌کنند نوشیدن آبلیمو است. اما چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند؟ این عمل ناشی از آن است که نوشیدن آب لیمو با معده خالی، به کاهش وزن‌ کمک شایانی کرده است. اما این گزاره واقعا درست است؟

به گفته کارشناسان، لیموی تازه و فشرده شده در آب، کمک چندانی به کاهش وزن نمی‌کند. اما اگر این نوشیدنی نه چندان خوشمزه را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین یا آبمیوه‌ها کنید، ممکن است از طریق استفاده کمتر کالری به کاهش وزن تان کمک کند؛ بدن ما گاهی عطش را به گرسنگی تفسیر و در نتیجه ما را به خوردن بیشتر غذا تشویق می‌کند. این عمل به افزایش مصرف کالری منجر می‌شود.

مطالعات چه می‌گویند؟

مطالعه‌ای که در journal of biochemistry and nutrition انجام شده نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌های (ترکیباتی گیاهی که مانند آنتی اکسیدان‌ها عمل می‌کنند) موجود در آبلیمو و پوست‌ آن، می‌تواند به تحریک کبد برای چربی‌سوزی کمک کند.

آبلیمو به کاهش وزن کمک می‌کند یا خیر؟

آبلیمو در واقع می‌تاند به کاهش نفخ شکم کمک کند زیرا مانند یک ماده ادرارآور عمل می‌کند. اما اگر مدت زمان زیادی است که از نفخ رنج می‌برید، آبلیمو گزینه مناسبی برای شما نیست و ممکن است نتواند کمکی بهتان کند.

هیچ نوشیدنی‌ای هر چند جادویی، نمی‌تواند به کاهش وزن و لاغر شدن شما کمکی بکند. برای لاغری پایدار باید خوب غذا بخورید و ورزش کنید.

یک نکته

لیمو در طبیعت خود، نوعی از مرکبات اسیدی است. بنابراین اگر مشکل سوزش معده دارید، از غذاهای اسیدی چون لیمو خودداری کنید و آن را در لیوان آب خود تزریق نکنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها