رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465949

عضو مجلس خبرگان: عدم اقدام در برابر بیحجابی، دشمنی با اهل‌بیت است

ساعت24-عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که این بی‌حجابی‌ها را دیده و می‌توانند کاری انجام دهند، اما اقدامی نمی‌کنند، در مسیر دشمنی اهل‌بیت(ع) هستند.

آیت‌الله سید عبدالرحیم توکل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: امام حسین(ع) برای حفظ حجاب و عفاف و ارزش‌های دینی در جامعه به شهادت رسید و کسانی که امروز به دنبال تغییر و حذف نام شهدا از شهرهایمان هستند، در مسیر دشمنی با ایشان گام برمی‌دارند.

وی بابیان اینکه در واقعه عاشورا و پس‌ازآن گروه‌ها و دسته‌هایی در جامعه اسلامی ایجادشده است، اظهار داشت: یک دسته شهدای کربلا هستند که از بهترین مردم بوده و تعابیر بسیار بلند و ارزشمندی در رابطه باکسانی که جان خود را فدای اباعبدالله الحسین(ع) کردند، به کار رفته است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم دسته دیگر را «توابین» و کسانی که پس از واقعه عاشورا به خونخواهی امام حسین(ع) برخاستند، دانست و گفت: یک پرسش مهم این است که چرا توابین این کار زیبا را به‌موقع انجام نداده و برای یاری پسر پیامبر(ص) به کاروان سیدالشهدا(ع) نپیوسته بودند.

وی بابیان اینکه در چهارده قرن گذشته عده‌ای به دنبال تبلیغ آموزه‌های عاشورا بوده‌اند و این افراد اهل نجات و سعادت هستند، خاطرنشان کرد: دسته دیگر افرادی هستند که در کربلا با امام حسین(ع) به جنگ برخاسته و بدبخت‌ترین انسان‌ها بوده و به عذاب الهی دچار شده‌اند.

توکل عده دیگر را هلهله‌کنان دشت کربلا و سیاهی‌لشکر سپاه یزید عنوان کرد و افزود: دسته دیگرکسانی بودند که کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر با آن‌ها برخورد کرد، اما آن‌ها جان خود را از فداکردن در این مسیر دریغ کرده و به‌یقین اهل جهنم هستند.

وی بابیان اینکه عده‌ای در هنگام واقعه عاشورا بی‌طرف بودند و این افراد نیز اهل جهنم خواهند بود، تصریح کرد: انسان باید همواره طرف حق را بگیرد و کسانی که امروز نیز خود را بی‌طرف می‌دانند، بدون تردید اهل نجات نخواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی افراد که در طول زمان در مسیر یزید و عمر بن سعد گام برمی‌دارند و با راه و مسیر حضرت امام حسین(ع) مخالفت می‌کنند، گفت: دسته دیگر افرادی هستند که می‌خواهند با بهانه‌های گوناگون، نور حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را خاموش کنند.

لینک کوتاه

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها