رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465955

اعلام متوسط سن زائران ایرانی اربعین امسال/ مسن‌ترین و جوان‌ترین زائران چند ساله بودند؟

ساعت24- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال متوسط سن زائران ایرانی اربعین ۴۴ سال است.

علی رضا رشیدیان امروز حین سرکشی به تعدادی از موکب های مردمی از اصفهان، تهران ، سمنان و ... از نحوه خدمات دهی، اداره و نوع خدمات آنها زائران بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها گفت: همه کسانی که در این موکب ها به زائران خدمت می کنند با همه وجود در این عرصه حضور یافته اند و این خدمت توام با عشق و محبت و رفتارهای زیبای انسانی است.

وی اظهار کرد: همه این مجموعه ها در حوزه عملکرد ، نوع و سطح خدماتی که می دهند وضعیت خوبی داشتند چنانکه عموما بین سه تا ۶ هزار نفر را در شبانه روز خدمات تغذیه ای و اسکان به شیوه ای بسیار منظم می دهند.

وی افزود: در این میان برخی از آنها با مشکل تامین آب برای استحمام زائران خسته برای زدودن گرد و غبار راه از تن را داشتند که موضوع را به مسئولان ستاد بازسازی عتبات که مسئولیت کمیته تغذیه و اسکان ستاد اربعین را دارند اعلام کردیم تا هر چه سریعتر نسبت به حل این مساله اقدام کنند.

وی با بیان اینکه روند بازگشت زائران هم اکنون شتاب گرفته است، افزود: با این حال همچنان کربلا بسیار شلوغ و مملو از زائران است و موکب ها عموما ظرفیت شان تکمیل و مملو از جمعیت است و حجم خدمات آنان پاسخگوی نیاز این جمعیت گسترده نمی باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از موکب ها خواسته ایم که تمرکز واولویت را در ارائه خدمات بویژه در حوزه اقامت به بانوان و نیز افراد مسن و سالخورده وکودکان بدهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال متوسط سن زائران ایرانی اربعین ۴۴ سال است، گفت: در این میان در بین زائران افراد مسن هم کم نبودند چنانکه مسن ترین زائر امسال ما در میان مردان محمد سنجری با ۱۰۷ سال و نیز مسن ترین درمیان بانوان سکینه سواعدی با ۱۱۳ سال سن زائرحرم اباعبدالله (ع) بودند.

وی عنوان کرد: کوچکترین زائر ما هم دونوزاد یک ماهه به نام های علی عامری و زهرا السادات آژ هستند.

رشیدیان تصریح کرد: بر این مبنا اولویت خدمات اقامتی به این گروه ها داده شده و امید است روند بازگشت به این منوال و با شدت بیشتری ادامه یابد و ترافیک در موکبها ونیز شهرها کاهش یابد ضمن آنکه از روز اربعین موکب های عراقی هم تعطیل می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه همچنین با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ هزار خودرو براساس آمارها در پارگینگ های مرزی کشور است، گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانیها بازگشت رانندگان و خستگی آنها و ترددشان در شلوغی جاده هاست که امید است زودتر بازگردند.

وی تصریح کرد: هر چه جمعیت زائر بیشتر و زودتر آن هم قبل از اتمام مراسم اربعین بازگردند می توان امیدوار بود از حجم ازدحام در جاده های کشورهم طی روزهای آتی کاسته شود و زائران با ایمنی بیشتری به مقاصد خود بازگردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها