رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465958

چرا دست کارآفرینان به کار نمیرود؟

ساعت24-دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه فضای کسب و کار برای فارغ التحصیلان و کارآفرینان مهیا نیست بر ضرورت حذف مقررات زائد و موانع کسب و کار در کشور تاکید کرد.

هادی ابوی ـ با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اصلاح فضای کسب و کار کشور گفت: اینکه رهبری نسبت به این مساله دغدغه دارند و گزارشهایی که ایشان رویت می کنند نشان می‌دهد فضای کسب و کار برای کارآفرینان مساعد نیست و این فضا به قدری سخت و گران شده که دیگر هیچ کسی حتی تولیدکننده و کارآفرین دستش به کار نمی رود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما راه‌اندازی کسب و کار و اشتغال را گران کرده‌ایم و شرایط کار را به گونه‌ای رقم زده‌ایم که اگر کسی بخواهد برای ایجاد یک کار مجوزی بگیرد باید فراز و نشیبهای فراوانی را طی کند.

این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: تعدادی از نیروهای جوان تحصیلکرده بعد از فارغ التحصیلی می‌نشینند طرح و ایده‌ای را در ذهن می‌پرورانند تا به تولید برسانند ولی وقتی می‌خواهند ایده خود را عملیاتی کنند با مقررات و قوانین دست و پاگیر بسیاری روبه رو می‌شوند و برای تبدیل ایده به محصول باید از سازمانها و دستگاههای مختلف اعم از شهرداری، دارایی، اداره بهداشت و ... مجوز داشته باشند در حالی که هر کدام از این کارها مدتها زمان می‌برد و اینگونه می شود که افراد از پیگیری طرح و ایده خود صرفنظر می‌کنند.

دلیل تسخیر بازارهای جهانی توسط چین

ابوی گفت: اگر امروز چین به یک غول اقتصادی تبدیل شده و تولیداتش تمام دنیا و بازارهای آمریکا، اروپا، آسیا و خاورمیانه را گرفته به این دلیل بوده که فضای کسب و کار را برای مردم خود سهل و آسان کرده و قوانین زائد را برداشته‌اند.

وی ادامه داد: در آنجا بخشی از محل سکونت افراد شاغل به کارگاه تبدیل شده و بخشی دیگر دفتر قبول و پذیرش سفارشات است و فرد در کنار خانه خود مشغول تولید و فروش محصول است ولی اگر ما بخواهیم چنین کاری را انجام بدهیم مجازات سنگین تعیین می‌کنند و از شهرداری تا مالیات و دارایی هرکدام مانعی بر سر راه کارآفرین ایجاد می‌کنند.

فروش کالای ایرانی باید یک افتخار باشد

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به رواج پدیده فرار مالیاتی، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد کسب و کاری راه اندازی کند قبل از اینکه به فکر خط تولید و تامین مواد اولیه و عرضه کالایش باشد به این فکر می‌کند که چطور دارایی و شهرداری را دور بزند و فروشش را کم اعلام کند در حالی که فروش کالای ایرانی باید یک افتخار باشد و همه دستگاهها و سازمانها کمک کنند تا تولید بدون دغدغه در کشور شکل بگیرد و افراد خلاق ایده‌های کارآفرینی خود را به ظهور و بروز برسانند.

این مقام مسئول کارگری گفت: امروز دلیل اینکه طرح‌های اشتغال و کسب و کار به راحتی در پارکهای علم و فناوری به اجرا در می‌آید این است که قوانین و مقررات سخت حوزه‌های بهداشت، وزارت اقتصاد و شهرداری را ندارند و فضا را با کمترین مانع و دغدغه‌ای برای تولید و کارآفرینی مهیا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نخبگان و استعدادهای برتر علمی بر لزوم اصلاح فضای کسب و کار، ‌حذف موازی‌کاریهای غلط و برداشته شدن انحصار و موانع کار تاکید فرمودند. به گفته ایشان امروز با توجه به پیشرفتهای علمی‌ دنیا و کسب‌ و کارهای جدیدی که تحقق پیدا کرده لازم است برخی قوانین نوسازی و بروزرسانی شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها