رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466002

FATF مهلت ایران را بیش از ۴ ماه دیگر تمدید کرد

ساعت24-گروه ویژه اقدام مالی مشترک، مهلت ایران برای اجرای الزامات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تا فوریه ۲۰۲۰ تمدید کرد.

fatf
به گزارش رویترز، گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF اعلام کرد مهلت نهایی ایران برای پیروی از معیارهای بین المللی، فوریه ۲۰۲۰ است و پس از آن، این نهاد از تمامی اعضای خود درخواست خواهد کرد تا اقدامات متقابل انجام دهند.

این نهاد مستقر در پاریس در عین حال در بیانیه ای اعلام کرد از اعضای خود بررسی دقیق تر معاملات با ایران و حسابرسی سخت تر شرکت های تامین سرمایه فعال در این کشور را درخواست کرده است.

در این بیانیه آمده است: «اگر ایران پیش از فوریه ۲۰۲۰ کنوانسیون های پالرمو و تامین مالی تروریسم را همراستا با استانداردهای FATF به صورت قانون تصویب نکند، سپس FATF تعلیق اقدامات متقابل را به طور کامل برمی دارد و از اعضایش می خواهد تا اقدامات متقابل موثر همراستا با توصیه نامه ۱۹ اجرایی کنند.»

شرکت‌های خارجی می‌گویند خروج ایران از لیست سیاه FATF برای سرمایه‌گذاری آنها در این کشور مهم است.

فرانسه، انگلیس و آلمان نیز اجرایی شدن کانال مالی جدید با ایران را تا حدودی مشروط بر اجرای FATF کرده‌اند.

این نهاد «با ابراز ناامیدی از عقب افتادن این طرح اقدام»، اعلام کرد: « FATF انتظار دارد ایران به سرعت در مسیر اصلاحات پیش رود تا تضمین دهد که به تمامی موارد باقی مانده از طریق تکمیل و اجرای اصلاحات لازم ضدپولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم پرداخته است.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها