رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466033

سه تماس تلفنی بین مقامات سیاسی و نظامی ترکیه و آمریکا

ساعت 24- پس از امضای توافق پنس – اردوغان در مورد عملیات شمال سوریه٬ ترافیک روابط دیپلماتیک بین ترکیه و آمریکا ادامه دارد.

style="text-align:justify">به گزارش روزنامه ملیت٬ پس از امضای توافق پنس – اردوغان در مورد عملیات شمال سوریه٬ ترافیک روابط دیپلماتیک بین ترکیه و آمریکا ادامه دارد و دیروز سه تماس تلفنی بین مقامات سیاسی و نظامی این دو کشور برقرار شد.

دیروز برای اولین بار پس از ارسال نامه توهین‌آمیز ترامپ برای اردوغان٬ این دو رئیس جمهور به صورت تلفنی با هم گفت‌وگو کردند. تحولات شمال سوریه و تلاش برای هماهنگی در مورد حفظ آتش بس و تداوم خروج نیروهای ی.پ.گ از مناطق شمال سوریه٬ مهم‌ترین محور گفت‌وگوی اردوغان و ترامپ بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درحساب توییتر خود اعلام کرده که در تماس با ترامپ٬ علاوه بر همفکری و تبادل نظر در مورد شرق فرات٬ در مورد تلاش برای تقویت روابط واشنگتن – آنکارا نیز به تفصیل گفت‌وگو کرده‌اند.

اردوغان دیروز درپاسخ به سوالات یک خبرنگار در مورد پاسخ او به اظهارات گستاخانه و بی‌ادبانه ترامپ گفت: این مطالب خارج از نزاکت بود. به وقت خود به این جملات پاسخ خواهیم داد.

دیروز همچینن خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مارک اسپر گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی٬ نظارت بر روند 120 ساعته خروج نیروهای ی.پ.گ از مرز ترکیه و سوریه مورد بررسی قرار گرفت و آکار از اسپر خواست که آمریکا در میدان مبارزه با داعش٬ به تعهدات خود پایبند بماند.

در همین حال ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرده که رئیس کل این ستاد یعنی ژنرال یاشار گولر در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود ژنرال مارک میلِی٬ به این موضوع اشاره کرده که نظامیان ترکیه٬ روند نظارت بر امنیت منطقه شرق فرات را دنبال می‌کنند و در این زمینه بین فرماندهان نظامی ترکیه و آمریکا٬ هماهنگی کامل وجود دارد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها