رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466036

وعده پامپئو به نتانیاهو برای مقابله با ایران

ساعت 24- وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر تلاش‌های مشترک واشنگتن و تل آویو برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است.

style="text-align:justify">به گزارش رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر تلاش های مشترک ایالات متحده و اسرائیل برای مقابله با ایران تاکید کرده است. رژیم صهیونیستی نگران عقب نشینی آمریکا از سوریه و اقدامات ایران در سوریه است و این اظهارات پامپئو برای راضی نگه داشتن مقام های تل آویو بوده است.

دیدار پامپئو و نتانیاهو چند ساعت پس از آن در بیت المقدس اشغالی برگزار شده است که ترکیه و آمریکا بر سر آتش بس موقت در شمال شرق سوریه به توافق رسیده‌اند.

گروهی از مقام های آمریکایی متشکل از مایک پنس معاون رئیس جمهور و پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه با سفر به آنکارا توانستند به توافقی بر سر آتش بس موقت در شمال شرق سوریه با مقام‌های ترکیه دست یابند. بر اساس این توافق، نیروهای کُرد 5 روز فرصت خواهند داشت تا مناطق شمال شرق سوریه عقب نشینی کنند، مناطقی که ترکیه مدعی شده است قصد دارد یک منطقه امن را ایجاد کند.

سفر پامپئو به سرزمین های اشغالی یک تلاش آشکار از سوی ایالات متحده برای اطمینان دادن به رژیم صهیونیستی است. اسرائیل به شدت نگران آن است که با عقب نشینی آمریکا از سوریه، زمینه لازم برای حملات ایران و نیروهای نیابتی اش فراهم شود.

پامپئو گفت: من و نتانیاهو درباره همه تلاش هایی که لازم است برای مقابله با تهدید علیه اسرائیل و کل منطقه و جهان از سوی جمهوری اسلامی ایران، انجام شود، مذاکره کردیم. ما دیدگاه های خود را درباره اینکه چگونه می توانیم ثبات خاورمیانه را حفظ کنیم به اشتراک گذاشتیم. ما درباره تلاش های مشترک برای مقابله با چالش هایی که جهان در خاورمیانه با آن روبرو است، صحبت کردیم.

پامپئو پس از دیدار با نتانیاهو در مصاحبه با جروزالم پست، گفت: اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد. دولت ما بسیار شفاف و روشن در این باره موضع گیری کرده است. اسرائیل حق اساسی دارد تا برای امنیت مردمش اقدامات و فعالیت های لازم را انجام دهد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی به دقت مرز عراق و سوریه را زیر نظر دارند، منطقه‌ای که اسرائیل معتقد است ایران تسلیحات نظامی را به سوریه و حزب الله لبنان ارسال می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها