رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466056

ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی

ساعت 24- به دنبال افزایش قیمت بلیط سیستم‌های حمل و نقل عمومی در شیلی، مردم سانتیاگو به خیابانها آمده و چندین ایستکاه مترو و دیگر اموال عمومی را به آتش کشیدند.

style="text-align:justify">به دنبال وقوع اعتراضات و ناآرامی گسترده در سانتیاگو پایتخت شیلی، به آتش کشیده شدن یک ساختمان و بسته شدن سیستم مترو، «سباستین پینرا» رئیس جمهور این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

جرقه اعتراضات مردم این کشور پس از آن آغاز شد که دولت تصمیم گرفته قیمت بلیط مترو و دیگر سیستمهای حمل و نقل عمومی را بالا ببرد.

به گفته شاهدان عینی و چیزی که در تصاویر شبکه های اجتماعی دیده می‌شود، معترضان که نقابها و لباسهای مشکی پوشیده‌اند اتوبوسهای عمومی، چندین ایستگاه مترو را در پایتخت به آتش کشیده و مغازه‌ها را تخریب و یا غارت کرده‌اند. در مقابل پلیس و نیروهای امنیتی شیلی برای پراکنده کردن معترضان از باتون و گاز اشگ آور استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سباستین پینرا در ساعات اولیه صبح شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد و به ارتش دستور داده است برای کمک به نیروهای امنیتی وارد عمل شوند.

پینرا که از حزب راست میان شیلی است، همچنین تهدید کرده که برای «جنایتکارانی» که به اموال عمومی آسیب زده‌اند برای تحت پیگرد قرار دادن آنها از قانون ایالتی ویژه استفاده می‌کند هرچند که با درخواستهای مشروع معترضان از جمله افزایش قیمتها همبستگی کرده است.

رئیس جمهور شیلی در ادامه اضافه کرد، در روزهای آینده دولت خواستار گفت‌وگو خواهد شد تا رنج و سختی افرادی که به واسطه افزایش قیمتها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند کاهش یابد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها