رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466110

دیده‌بان حقوق بشر درباره حملات "خلیفه حفتر" به غیرنظامیان تحقیق میکند

ساعت 24- دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل تحقیق بی‌طرف درباره حملات نیروهای حفتر به غیرنظامیان را خواستار شد.

دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد حملات نیروهای گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته این کشور را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که حملات نیروهای حفتر به یک منزل در منطقه مسکونی منجر به کشته شدن ۳ تن و زخمی شدن چندین نفر شده است.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که حمله مذکور یکی از چندین حملاتی است که نیازمند تحقیقی بی طرف و مستقل است تا مسئولان آن مشخص و محاکمه شوند.

نایب رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که خلیفه حفتر و نیروهایش بارها از طریق حملات بی هدف به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیر نظامی زندگی غیرنظامین را نادیده گرفته اند.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده گروه موسوم به ارتش لیبی است شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

در پی این درگیری ها که از چهارم آوریل گذشته آغاز شده است بیش از یک هزار نفر کشته و ۵۵۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها