رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466116

اسپر از انتقال 1000 سرباز به عراق خبر داد

ساعت 24-وزیر دفاع آمریکا از انتقال ۱۰۰۰ سرباز کشورش از شمال سوریه به غرب عراق خبر داد.

خبر
به گزارش خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: آتش‌بس در شمال شرق سوریه همچنان ساری و جاری است.

وی قبل از این گفته بود، آمریکا به خارج کردن نیروهایش از شمال سوریه ادامه می‌دهد و هیچ سرباز آمریکایی در ایجاد منطقه امن بین نیروهای کرد سوری و ترکیه نقشی ندارد.

مارک اسپر تصریح کرد، نیروهای آمریکایی با ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت واشنگتن بودند، در تماس خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰ سربازی که از سوریه خارج شده‌اند به غرب عراق بروند.

وی خاطرنشان کرد، نیروها در غرب عراق بر کمک به دفاع از این کشور و مقابله با داعش متمرکز خواهند بود.

اسپر در مسیرش به خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه در جریان است و ما از هفته‌ها صحبت می‌کنیم نه از چند روز. طرح کنونی بر استقرار مجدد این نیروها در غرب عراق متمرکز است.

انهدام مقرها و رادارهای آمریکایی در حومه حسکه

در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، نیروهای آمریکایی رادارهای خود در پایگاه جبل عبدالعزیز در حومه غربی حسکه را قبل عقب‌نشینی منهدم کردند.

به گزارش این خبرگزاری، نیروهای آمریکایی همچنین اقدام به بمب‌گذاری مقرها و انهدام آن در روستای "قصرک" در جاده تل تمر – قامشلی کردند تا آنجا را تخلیه کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز پیش از این گفته بود، نیروهای آمریکایی پایگاه‌های خود در روستای دادات در منبج در شمال شرق سوریه را ترک کرده و به سمت مرزهای عراق رفتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها