رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466126

سامسونگ آپدیت جدیدی را برای حل مشکل سنسور اثرانگشت گلکسی نوت 10 پلاس منتشر کرد

ساعت 24-شرکت سامسونگ بروزرسانی جدیدی را برای حل مشکل حسگر اثرانگشت اسمارتفون‌های سری گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 منتشر کرده است. آپدیت جدید سامسونگ، فعلا برای نسخه 5G گلکسی نوت 10 پلاس منتشر شده و انتظار می‌رود که در روزهای آتی نیز در اختیار سایر مدل‌های پرچمدار این شرکت قرار گیرد.

این آپدیت پس از اعلام مشکل امنیتی سنسور الترا‌سونیک اسمارتفون‌های پرچمدار سامسونگ منتشر شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، هندست‌های گلکسی S10 ،S10+ ،S10 5G، نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5G دارای یک نقص امنیتی هستند که به واسطه آن، برخی از افراد می‌توانند با استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش، قفل تلفن را باز کنند.

این آپدیت به عنوان دومین آپدیت در طی ماه جاری برای گلکسی نوت 10 پلاس 5G منتشر شده است. بروزرسانی فوق با شماره نسخه N976BXXU1ASJ2 و با حجم 18 مگابایت در اختیار کاربران انگلستانی این تلفن قرار گرفته است.

در قسمت توضیحات آپدیت نیز فقط به بهبود عملکرد و سرعت سنسور اثرانگشت اشاره شده است و هیچ جمله‌ یاعبارتی درباره رفع این نقص امنیتی وجود ندارد.

نقص امنیتی سنسور اثرانگشت پرچمداران سامسونگ به محافظ صفحه‌نمایش مربوط می‌شد. در صورتی که کاربران از محافظ‌های ژل سیلیکونی برروی تلفن خود استفاده کنند، سنسور دچار اشتباه شده و قفل تلفن را با هر اثرانگشت دیگری باز می‌کرد.

در فرآیند ساخت این نوع محافظ‌ها از الگو‌های نقطه‌ای استفاده می‌شود و همین موضوع باعث شد تا سنسور الترا‌سونیک، این الگو‌های نقطه‌ای را به عنوان اثرانگشت کاربر تلقی کند.

آی تی رسان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها