رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466452

نکات قابل توجه فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا

ساعت 24-فرانس فوتبال ۳۰ نامزد توپ طلا را اعلام کرد که در این میان آمارهای جدیدی به ثبت رسید.

خبر
در آخرین دقایق دوشنبه شب فهرست کامل ۳۰ نامزد توپ طلا (مردان) را اعلام کرد. اغلب کاندیدها به لیگ برتر انگلیس تعلق دارند. سال فوق العاده تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های اروپایی (قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و چلسی در لیگ اروپا) باعث شد ۱۵ بازیکن از تیم‌های مختلف این لیگ نامزد شوند. یعنی نیمی از کاندیدها به لیگ برتر تعلق دارند. لالیگا با هفت نماینده (مارک آندره تراشتگن، فرانک دی یانگ، کریم بنزما، لیونل مسی، آنتوان گریزمان، ادن هازارد و ژائو فلیکس) در رتبه بعدی قرار دارد. این در حالی است که سری آ سه نماینده دارد.

در این میان شانس مسی ( برنده جایزه The Best ۲۰۱۹)، کریستیانو رونالدو و ویرجیل فان دایک (بهترین بازیکن سال یوفا) بیش از همه است. اگر بازیکن هلندی برنده توپ طلا شود نخستین مدافع از سال ۲۰۰۶ می‌شود که می‌تواند برنده این جایزه شود.

نکته قابل توجه نبود لوکا مودریچ است. هافبک رئال مادرید در حالی در این فهرست قرار نگرفت که سال گذشته برنده این جایزه شده بود. برای نخستین بار در تاریخ است که فاتح توپ طلا نمی‌تواند در لیست اولیه توپ طلای سال بعد قرار بگیرد.

علاوه بر بازیکن کروات ستاره‌هایی همچون نیمار، لوییس سوارس، هری کین و پل پوگبا نیز در میان نامزدها دیده نمی‌شوند. با این حال گریزمان حضور دارد که در سال گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود.

در میان باشگاه‌ها لیورپول با هفت بازیکن بیشترین نماینده را دارد. منچسترسیتی با پنج بازیکن در جایگاه دوم دیده می‌شود. در لالیگا بارسلونا با بیشترین نامزد بالاتر از دیگر تیم‌هاست. مادرید تاوان سال بد خود را پرداخت و تنها دو نماینده داشت. تنها نماینده اتلتیکو هم فلیکس بود.

از لحاظ ملیت، هلندی‌ها به لطف سال خوب آژاکس در صدر قرار دارند. در مجموع چهار بازیکن از این کشور در میان نامزدهای توپ طلا قرار گرفتند. بزرگترین سقوط به اسپانیایی‌ها تعلق دارد و این کشور هیچ نماینده‌ای ندارد. آخرین باری که در فهرست توپ طلا نام هیچ بازیکن اسپانیایی دیده نمی‌شد به ۲۶ سال قبل برمی‌گردد.

برنده توپ طلا بر اساس امتیازهایی که ۲۱۱ روزنامه نگار از نقاط مختلف دنیا خواهند داد، دوم دسامبر در پاریس معرفی می‌شود. این مراسم در سالن تئاتر شتله برگزار می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها