رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466610

مک‌گورک خطاب به ترامپ: میخواهی قاچاقچی شویم؟

ساعت 24-دونالد ترامپ به شدت مورد انتقاد تند نماینده ویژه سابق خود در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش قرار گرفت که خیلی سریع با ضرورت حضور تعدادی از سربازان آمریکایی در شمال شرق سوریه برای حفاظت از نفت این کشور مخالفت کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، برت مک‌گورک، نماینده ویژه سابق رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش گفت: این رویکرد غیرقانونی است.

وی که دسامبر ۲۰۱۸ در اعتراض به اعلام ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه استعفا کرد، گفت: ما نمی‌توانیم از این منابع نفتی بهره‌برداری کنیم، مگر اینکه بخواهیم قاچاقچی شویم.

مک‌گورک در ادامه افزود: چه بخواهیم، چه نخواهیم نفت سوریه متعلق به یک شرکت نفتی است و این بدین معنی نیست که نیروهای سوریه دموکراتیک نمی‌توانند از آن بهره‌برداری کنند و پول به دست آورند اما این کار قاچاق است.

ترامپ روز گذشته اعلام کرد، تعداد محدودی از سربازان آمریکایی برای حفاظت از میادین نفتی در سوریه می‌مانند.

وی گفت: همیشه گفتم، اگر قرار باشد از سوریه خارج شویم، باید از نفت آن حفاظت کنیم. آمریکا می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی خود را "برای انجام این کار به شکل درست" به سوریه بفرستد.

مک‌گورک سیاست رئیس جمهوری آمریکا و دولت کاخ سفید علیه کردهای سوریه را به باد انتقاد قرار گرفت و گفت: آنچه اجرا شده طرح آتش‌بس نیست، ممکن است تخلیه آن شهرهایی باشد که توسط نیروهای ترکیه محاصره شده‌اند.

پیش از توییت مذکور مک‌گورک، ترامپ به مارک اسپر، وزیر دفاع خود نوشت: توافق آتش‌بس به شکل بسیار خوبی در حال انجام است و برخی اختلافات وجود داشتند که خیلی سریع حل شدند.

مک‌گورک در توییتی دیگر در واکنش به بخش دیگری از پیام ترامپ که گفته بود، "امنیت مناطق نفت‌خیز را تامین کردیم"، پرداخت و گفت: چه نفتی؟ ما در سوریه برای محافظت از مردم آمریکا در برابر داعش حضور داشتیم، ارتش ما نفت خارجی را کنترل نمی‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها