رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466615

احمد حکیمیپور:حضور عارف در انتخابات مجلس هنوز مشخص نیست

ساعت 24-نماینده پیشین مجلس، اظهار نظر درباره نام کاندیداهای مورد نظر ‌اصلاح‌‎طلبان را بسیار زود دانست.

احمد حکیمی‌پور، کارشناس سیاسی ‌اصلاح‌‎طلب درباره تصمیمات ‌اصلاح‌‎طلبان در آستانه انتخابات مجلس یازدهم در گفت‌وگو با همدلی تاکید کرد:«هنوز بسیار زود است که بتوان در این باره اظهار نظر کرد و باید منتظر جمع‌بندی نظرات در شورای عالی سیاستگذاری ‌اصلاح‌‎طلبان باشیم. آنچه مسلم است اینکه گفت‌وگوهایی در میان احزاب و ائتلاف‌‌ها شکل گرفته است، ولی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. البته که این تلاش‌‌های درون حزبی مسیر را برای نتیجه‌گیری نهایی هموارتر‌‌ می‌کند، اما لازم است که با توجه به زمان کوتاه باقیمانده تا شروع ثبت نام انتخابات مجلس، قدری سرعت بیشتری به خود بگیرد.»
این نماینده پیشین شورای شهر تهران، در پاسخ به این سوال که چرا هنوز ‌اصلاح‌‎طلبان با توجه به زمان محدود تا شروع ثبت نام نامزدها، به نتیجه واحدی دست پیدا نکرده اند؟ گفت:«متاسفانه این یکی از مشکلاتی است که همیشه در ایران وجود داشته است و تنها پس از ثبت نام کاندیداها است که شاکله اصلی انتخاب‌‌ها نهایی‌‌ می‌شود. جه بهتر بود که امکان انتخاب تعدادی از اعضا و برجسته کردن آنها از همین مراحل پیشین قبل از نام‌نویسی تا حدودی صورت‌‌ می‌گرفت، اما متاسفانه فرایند به این گونه نبوده و بیشتر باید منتظر آن باشیم تا ببینیم در ابتدا چه کسانی تمایل به حضور در انتخابات دارند، سپس به جمع‌بندی کاملی برای انتخاب، در حمایت قرار دادن و ارائه لیست دست یابیم.»
حکیمی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا ‌اصلاح‌‎طلبان در انتخابات مجلس یازدهم به این اجماع خواهند رسید که لیستی واحد ارائه کنند یا خیر؟ گفت:«‌اصلاح‌‎طلبان همیشه این کار را کرده‌اند و این بار هم مانند همیشه حتما در ارائه یک لیست واحد و مشترک، به وحدت نظر‌‌ می‌رسند.»
او همچنین تاکید کرد:«دو گانگی یا چندگانگی در این مساله، معنایی نداشته و یکی از اهداف ‌اصلاح‌‎طلبان ارائه یک لیست واحد در این انتخابات است.»
این نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی درباره حضور محمدرضا عارف در انتخابات مجلس یازدهم و احتمال قرار گرفتن او در سرلیست ‌اصلاح‌‎طلبان گفت:«نمی‌توان درباره این مساله، نظر قاطعی اعلام کرد، زیرا ابتدا باید تمایل شخصی ایشان برای ورود به این عرصه مشخص شود. این یک انتخاب شخصی است که نه فقط درباره ایشان که در مورد همه نامزدهای احتمالی صادق است. بعد از تصمیم عارف برای حضور در انتخابات مجلس‌‌ می‌توان راجع به نوع قرارگیری او در لیست ‌اصلاح‌‎طلبان صحبت کرد که البته تشخیص این مساله هم در حوزه اعضای شورای عالی سیاستگذاری ‌اصلاح‌‎طلبان است.»
حکیمی پور همچنین درباره دیگر افراد شاخص احتمالی که ممکن است در لیست ‌اصلاح‌‎طلبان قرار گیرند، گفت: هنوز جبهه اصلاحات در این زمینه به توافق نظر کامل دست پیدا نکرده است. اگرچه رایزنی و تبادل نظر با برخی چهره‌‌های مهم سیاسی در حال پیگیری است اما در حال حاظر نمی توان نظر قاطعی درباره آن اظهار داشت. او ادامه داد: شکل اصلی لیست ‌اصلاح‌‎طلبان را باید پس از ثبت نام نامزدها مورد بررسی قرار داد و صحبت در این زمینه در حال حاظر فقط مشتمل بر حدس و گمان است.

همدلی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها