رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466668

گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در شرق فرات/ روس‌ها وارد عین‌العرب شدند

ساعت24-سخنگوی پلیس نظامی روسیه در سوریه از آغاز گشت‌زنی این نیروها در مناطق شرقی رودخانه فرات و شمال سوریه خبر داد.

بعد از توافق روز گذشته ترکیه با روسیه جهت پایان دادن به عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه و عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از شرق رودخانه فرات، نظامیان روسیه امروز (چهارشنبه) روند گشت‌زنی در این مناطق را آغاز کردند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از سخنگوی پلیس نظامی روسیه در سوریه نوشت: «مسیر گشت‌زنی چندین کیلومتری، در طول خطوط مقدم مواضع نیروهای مسلح [دولت] سوریه از روستای قیراطه تا رودخانه ساجور، که از فرات منشعب می‌شود، ادامه دارد».

این مقام روس توضیح داد که مناطق گشت‌زنی پلیس نظامی این کشور، دقیقا همان مناطقی است که نظامیان آمریکایی پیش از آغاز عملیات ترکیه و عقب‌نشینی به سمت مرزهای عراق، در آن حضور داشتند.

بر این اساس، رودخانه ساجور به عنوان خط انفصال میان نیروهای مسلح دولتی سوریه و گروه‌های تروریستی و معارض تحت حمایت ترکیه در شمال شرق فرات عمل می‌کند.

همچنین تصاویر منتشر شده از عملیات گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه نشان می‌دهد که آنها با عبور از رودخانه فرات، به سمت شهر «عین‌العرب» (یا همان کوبانی) حرکت می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای خبر داد که طبق توافق با ترکیه، پلیس نظامی روس به شهر عین‌العرب وارد شده و در حال هماهنگی با شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» در این بیانیه آمده است: «پلیس نظامی روسیه به حفظ امنیت غیرنظامیان و عقب‌نشینی نیروهای کُرد به همراه تسلیحات آنها از مناطق مجاور مرز ترکیه کمک می‌کند».

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که دولت سوریه قصد دارد در مرز با ترکیه، ۱۵ پست دیدبانی ایجاد کند.

دولت ترکیه روز گذشته (سه‌شنبه) ساعاتی پیش از انقضای توافق با آمریکا درخصوص آتش‌بس ۵ روزه با شبه‌نظامیان کُرد در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات، توافق دیگری با دولت روسیه جهت پایان دادن به عملیات نظامی خبر داد.

آنکارا از تاریخ هفدهم مهر عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را به بهانه پاکسازی شمال شرق سوریه از یگان‌های مدافع خلق و ایجاد منطقه امنی به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه آغاز کرد. این عملیات در حالی وارد روز پانزدهم خود شده که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار روز گذشته با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که طرفین بر سر حل و فصل درگیری‌ها در مرز ترکیه و سوریه به توافق دست یافته است.

بر اساس این توافق ۱۰ بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق این توافق وضعیت فعلی ایجاد شده در منطقه عملیات که تل‌أبیض و رأس العین تا عمق ۳۲ کیلومتری را تحت پوشش قرار می‌دهد، حفظ خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها