رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 467035

شیوع شپش سَر در مدارس البرز واقعیت دارد؟

ساعت 24- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: پدیکلوزیس « شپش » یک معضل بهداشت فردی و عمومی است که افراد را در هر سن یا سطح اجتماعی و اقتصادی آلوده می سازد.

style="text-align:justify">معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: پدیکلوزیس « شپش » یک معضل بهداشت فردی و عمومی است که افراد را در هر سن یا سطح اجتماعی و اقتصادی آلوده می سازد.

فرشید علیزاده اظهارداشت: براساس بررسی ها و اعلام واحد بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اول مهرماه سال جاری تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در مدارس البرز وجود نداشته و موارد شناسایی شده نیز مربوط به طرح غربالگری عادی و انجام معاینات لازم می باشد.

وی با اشاره به اینکه از اولین روز آغاز سال تحصیلی اقدامات پیشگیرانه با هدف آموزش، تشخیص بیماری و درمان در مدارس این استان شروع شده است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های آموزشی برای دانش آموزان و اولیا، تدوین چاپ و تکثیر بروشورهای آموزشی و معاینات غربالگری و ارجاع موارد مشکوک به نزدیکترین مراکز درمانی از جمله اقدامات انجام شده در مدارس البرز است.

علیزاده گفت: مراقبان سلامت ، کارشناسان مراکز بهداشتی در مدارس شهری و بهورزان در مدارس روستایی مسئولیت طرح غربالگری و درمان دانش آموزان مبتلا به شپش سر را بر عهده دارند.

وی یکی از سیاست ها در کنترل و پیشگیری از بیماری شپش سر را ارتقاء سطح آگاهی والدین، دانش آموزان ، اولیا و مربیان در مدارس دانست و اضافه کرد: برای مراقبان و کارشناسان سلامت آموزش و پرورش استان نیز دوره آموزشی برگزارشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: ۳۰۸ مراقب سلامت متخصص با اولویت مدارس ابتدایی بیش از ۲۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استان البرز را تحت پوشش برنامه های مراقبتی سلامت و تندرستی را بر عهده دارند.

علیزاده تاکید کرد: در طرح غربالگری که در مدارس البرز در حال اجرا است ، دانش آموزان مشکوک به نزدیکترین مراکز درمانی ارجاع و توسط پزشک مورد معاینه تخصصی قرار گرفته و درمان برای تمام افراد خانواده با توزیع شامپو پرمترین به صورت رایگان صورت می گیرد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

تابناک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها