رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 467189

روایت مشاور قالیباف از یک نظرسنجیِ انتخاباتی

ساعت24 - مشاور شهردار اسبق تهران گفت: در نظرسنجی ها نام همه افراد از حاج قاسم سلیمانی، آقای رئیسی و آقای قالیباف تا آقایان جهرمی و ستاری وجود دارد که البته برخی از این شخصیت ها اساسا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی شوند. آقای قالیباف جزء ۵-۶ نفر نخست این نظرسنجی هاست.

قالیباف
style="text-align:right">مشاور شهردار اسبق تهران گفت: در نظرسنجی ها نام همه افراد از حاج قاسم سلیمانی، آقای رئیسی و آقای قالیباف تا آقایان جهرمی و ستاری وجود دارد که البته برخی از این شخصیت ها اساسا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی شوند. آقای قالیباف جزء ۵-۶ نفر نخست این نظرسنجی هاست.

بخش هایی از گفتگو با حسین قربانزاده مشاور محمدباقر قالیباف را در ادامه بخوانید.

*معتقدم هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب می کوشند با همه مهره های خود در انتخابات ۱۴۰۰ بازی کنند.

*{درباره احتمال کاندیداتوری ظریف در انتخابات ریاست جمهوری}: با وجودی که وضعیت دولت مستقر در نظرسنجی ها خوب نیست اما وضعیت آقای ظریف خوب است. آقای ظریف به علت دیپلمات بودن یک ظرفیت و اقبال مردمی دارد. او گرچه به اقتضای دولت روحانی با جریان اصلاح طلبی همراه شد اما اصلاح طلب و مرد سیاستمدار در قالب انتخابات ریاست جمهوری نیست. البته در کشورها سیب سیاست هزار چرخ می خورد و شاید در لحظه آخر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان روی حمایت از او در انتخابات ریاست جمهوری به اجماع برسد و افراد مختلف آقای ظریف را قانع به حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری کنند.

*{درباره احتمال کاندیداتوری آذری جهرمی وزیر ارتباطات و سورنا ستاری}: نام آنها در فضای سیاسی مطرح است اما همین الان اگر در خیابان از مردم درباره آقای جهرمی و ستاری سئوال شود، شاید خیلی ها آنها را نشناسند؛ کما اینکه در نظرسنجی ها درجه ناشناس بودن آقایان جهرمی و ستاری بالاست اما این فاکتور منفی محسوب نمی شود چون در ماه آخر منتهی به انتخابات است که شخصیت ها در عرصه عمومی ظهور و بروز پیدا می کنند و نگاه مردم متوجه آنها می شود. باید دید یک جریان سیاسی چقدر حاضر است پای یک شخصیت بیایستد و ثانیا ظرفیت آن شخصیت برای رقابت با نامزد جناح رقیب چقدر بالاست؛ این دو مولفه است نتیجه انتخاب نامزد یک جناح سیاسی را رقم می زند.

*{درباره کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ و شانس کم او برای رای آوردن}: نمی توان گفت چون کسی در گذشته چند مرتبه نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود نسخه اش پیچیده شده است. آقای قالیباف با وجود سه مرتبه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، درنظرسنجی ها محبوبیت و بین رقبای انتخاباتی‌اش ظرفیت دارد. یادمان نرود کسانی نیز در گذشته چندین مرتبه کاندیدا بودند اما الان جایگاهی نزد افکارعمومی ندارند.

*آقای قالیباف یکی از ۵-۶ نفر نخست نظرسنجی هاست.

*در نظرسنجی ها نام همه افراد از حاج قاسم سلیمانی، آقای رئیسی و آقای قالیباف تا آقایان جهرمی و ستاری وجود دارد که البته برخی از این شخصیت ها اساسا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی شوند. مردم عملکرد آقای قالیباف را در نیروی انتظامی و شهرداری تهران مقایسه می کنند با مدیریت های فعلی و این مسئله محبوبیتی را برای آقای قالیباف می آورد. مردم معمولا کسی که از قدرت کنار می رود اقبال بیشتری به او دارند؛ معتقدم اگر آقای قالیباف ستاد فرمان اجرایی امام یا بنیاد مستضعفان می رفت شاید وضعیتش این نبود. او امروز تنها یک عضو عادی مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما نتیجه افکارسنجی تنها نمی تواند استدلال محکمی برای نامزدی آقای قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری باشد، باید عوامل مختلفی را مبنا قرار داد و براساس آن وضعیت را سنجید به همین علت تصمیم گیری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما معمولا تا ماه های پایانی به تعویق می افتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها