رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 467594

واتس‌اپ از یک شرکت اسرائیلی شکایت کرد

ساعت24 -شرکت پیام رسان «واتس اپ» از یک شرکت سایبری اسرائیلی به اتهام کمک به هک حدود یکهزار و 400 تلفن همراه در سراسر جهان شکایت کرد.

واتس اپ
div itemprop="articleBody">

پیام‌رسان «واتس‌اپ» دادخواستی را علیه یک شرکت سایبری اسرائیلی به اتهام کمک به دولت‌های چندین کشور برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران تهیه و تنظیم کرده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، این دادخواست جدید که روز گذشته (سه‌شنبه) در یکی از دادگاههای فدرال ارائه شد، شرکت توسعه فناوری «ان اس او گروپ» (NSO Group) را متهم می‌کند که اوایل سال جاری میلادی، ابزاری را به دولت‌های چندین کشور برای هک کردن اطلاعات مربوط به بیش از یکهزار و 400 کاربر «واتس‌ اپ» ارائه کرده است.

شرکت آمریکایی «واتس‌ اپ» در بیانیه‌ای خواستار ممنوعیت دائمی دسترسی شرکت ان اس او به سامانه‌های رایانه‌ای واتس‌اپ و فیس‌ بوک شده است.

در این بیانیه تأکید شده بود: «می‌بایست نظارت قانونی محکمی بر سلاح‌های سایبری همچون سلاحی وجود داشته باشد که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است تا اطمینان حاصل شود که این (سلاح‌ها) برای نقض حقوق فردی و آزادی که افراد سراسر جهان شایسته آن هستند، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد».

طبق این گزارش، علیرغم آنکه در این دادخواست اشاره‌ای به کشورهای مکزیک، بحرین و امارات عربی متحده نشده است، اما واتس‌ اپ می‌گوید شرکت NSO، با دولت‌های سرکوبگر و سازمانهای غیردموکراتیک در 20 کشور همکاری داشته تا هک کردن اطلاعات کاربران واتس اپ در این کشورها را تسهیل کند و از سرویس پیام ویدئویی واتس‌ اپ برای دسترسی محرمانه به دستگاههای تلفن همراه سوء استفاده می‌کرده است.

با اینحال این شرکت اسرائیلی با «شدیدالحن‌ترین الفاظ ممکن»، این اتهامات را رد کرده و متعهد شده است که با این دادخواست ریاکارانه «با جدیت مقابله» کند.

در بیانیه این شرکت صهیونیستی آمده است: «تنها هدف ان اس او، ارائه فناوری به نیروهای اطلاعاتی دولتی و سازمانهای اجرایی برای کمک به آنها در مبارزه با تروریسم و جرایم جدی است».

منبع: فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها