رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468507

راهنمای سفر به هلسینکی، شهری آرام و زیبا در اروپا

ساعت 24-یکی از کشورهای اروپایی فنلاند بوده که در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته است. در اسکاندیناوی شهرها و مقاصد گردشگری بسیاری قرار داشته که یکی از آن ها هلسینکی پایتخت فنلاند است. این شهر نسبت به دیگر شهرهای منطقه اسکاندیناوی، گردشگران کمتری دارد، اما با این حال جاهای دیدنی هلسینکی فراوان هستند. در ادامه راهنمای سفر به هلسینکی به معرفی بیشتر این شهر می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

خبر
معرفی

در قسمت جنوبی فنلاند، پایتخت آن به نام هلسینکی قرار دارد. این شهر بزرگترین شهر فنلاند به حساب می آید و کیفیت زندگی در آن در سطح بالایی قرار دارد. هلسینکی از سال 1812 میلادی به عنوان پایتخت معرفی شد و در حال حاضر این شهر بزرگ حدودا دارای 600 هزار نفر جمعیت است. در شهر هلسینکی جاذبه های گردشگری بسیاری وجود داشته و فضای کلی آن بسیار آرام است، به همین دلیل، اگر به دنبال مقصدی هستید که هم جاذبه های بسیاری داشته باشد و هم فضای آرامی برای استراحت، هلسینکی مقصد مناسبی است.

آب و هوا

در راهنمای سفر به هلسینکی باید بدانید که آب و هوای شهر هلسینکی با توجه به موقعیتی که دارد، متغیر است و به طور کلی می توان گفت که سرد است. بیشترین میزان بازش در ماه آگوست صورت می گیرد که میانگین آن 90 میلیمتر است و این ماه را می توان بهترین زمان برای شنا در دریا دانست، چون میانگین درجه دما 13 درجه سانتیگراد است. ماه جولای میانگین درجه دما 17 درجه سانتیگراد بوده که می توان آن را گرمترین ماه سال در این شهر دانست. ماه فوریه دارای میانیگین درجه منفی 6 درجه بوده که به عنوان سردترین ماه از سال به حساب می آید.

چه زمانی به هلسینکی سفر کنیم؟

با توجه به آنکه چه نوع تفریحات و فضایی را دوست دارید، زمان سفر به هلسینکی متفاوت خواهد بود. اگر به تفریحات تابستانی و هوای گرمتر علاقه دارید، باید بین ماه های ژوئن تا آگوست سفر کنید، اما اگر به ورزش ها و تفریحات زمستانی علاقمندید، بین ماه های دسامبر تا مارس زمان مناسبی برای شما خواهد بود. در این بین اگر به هوای خنک بهاری و طبیعت زیبای این فصل علاقه دارید، باید بین ماه های آوریل تا می به هلسینکی سفر کنید. مطابق راهنمای سفر به هلسینکی باید بدانید که فصل گردشگری شهر هلسینکی تابستان بوده و مسلما در این فصل قیمت هتل و دیگر هزینه ها بالاتر است.

نکاتی برای سفر به هلسینکی

اختلاف ساعات تهران و هلسینکی یک ساعت و 30 دقیقه بوده و از نظر زمانی تهران جلوتر است. مردم این شهر به زبان سوئدی و فنلاندی صحبت می کنند و واحد پولی که در این شهر مورد استفاده قرار می گیرد، یورو است. جهت رانندگی در هلسینکی از سمت راست بوده و کد تلفن کشور فنلاند 00358 است. در راهنمای سفر به هلسینکی توجه داشته باشید که نوع برق 230 ولت و 50 هرتز بوده و از پریزهای نوع F استفاده می شود.

هزینه ها

غذا

هلسینکی شهر گرانی بوده و هزینه ها در آن بالا است. هزینه غذا و خورد و خوراک نیز از آن مستثنی نیست. کم هزینه ترین غذا در این شهر 5 یورو بوده و این غذا را می توانید به صورت نیمه آماده در فروشگاه ها تهیه کنید. در راهنمای سفر به هلسینکی باید بدانید هزینه هر پرس غذا در رستوران های شیک و گران قیمت بین 50 تا 55 یورو و در رستوران های ارزان قیمت تر و متوسط بین 9 تا 14 یورو است. معمولا وعده های ناهار ارزان تر بوده و هزینه غذاهای فست فودی، حدود 7 یورو است. اگر خودتان مواد غذایی را تهیه و آشپزی کنید، برای شما به صرفه تر خواهد بود.

اقامت

با توجه به آنکه چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود، البته در راهنمای سفر به هلسینکی توجه داشته باشید که به طور کلی هزینه اقامت و هتل در این شهر به نسبت بالاتر است. برای یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی هاستل ها باید بین 25 تا 35 یورو و برای اتاق های خصوصی این هاستل ها بین 55 تا 85 یورو هزینه کنید. برخی از این هاستل ها اینترنت و پتو رایگان ارائه می دهند، اما بسیاری از آن ها برای پتو هزینه اضافه تری دریافت می کنند. اگر به دنبال آن هستید که خودتان آشپزی کنید، برخی از این هاستل ها دارای آشپزخانه نیز هستند. برای کمتر کردن هزینه ها، می توانید در کمپ های بیرون از شهر چادر بزنید و برای هر شب بین 10 تا 25 یورو پول بپردازید. اگر بخواهید به یکی از هتل های ارزان قیمت تر بروید، باید برای هر شب بین 70 تا 125 یورو هزینه کنید، این میزان هزینه در فصل گردشگری (تابستان) به 90 تا 200 یورو می رسد. با وارد شدن در سایت Airbnb می توان اتاق های اشتراکی (شبی 25 یورو) یا خانه های اجاره ای (شبی 50 یورو) را که هزینه کمتری نسبت به دیگر اقامتگاه ها دارند، پیدا کرد. در سایت کوچ سرفینگ می توانید خانه های افراد محلی و بومی را پیدا کنید که اقامت در آن ها رایگان است. در واقع، شما در این خانه ها در کنار این افراد زندگی خواهید کرد. مزیت استفاده از چنین سایتی این است که هم در هزینه ها صرفه جویی بسیاری کرده و هم با فرهنگ و مردم این شهر از نزدیک آشنا شده اید.

حمل و نقل

براساس راهنمای سفر به هلسینکی حمل و نقل عمومی شامل تراموا، قطارهای شهری، فرابر، اتوبوس و مترو می شود که کل این ها به نام HSL هستند. برای استفاده از این وسایل حمل و نقل می توانید از کارت های 24 ساعته 9 یورویی و بلیت تک سفره 2.9 یورویی استفاده کنید. اگر این بلیت ها را در خود اتوبوس یا مترو تهیه کنید، باید 3.2 یورو بپردازید. هزینه تاکسی مسلما بیشتر بوده و در ابتدا 5.9 یورو هزینه دارد، سپس برای هر کیلومتر از مسیر باید 1.55 یورو بپردازید. اگر اهل دوچرخه سواری باشید، می توانید به صورت، ساعتی، روزانه یا هفتگی دوچرخه اجاره کنید. اجازه دوچرخه برای یک هفته بین 65 تا 70 یورو و روزانه 15 یورو است. اگر در سفر به هلسینکی، کارت های گردشگری را تهیه کنید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای وسایل حمل و نقل عمومی ندارید، هزینه کارت های 24، 28 و 72 ساعته به ترتیب 43، 53 و 63 یورو بوده و به وسیله این کارت ها ورودی بسیاری از جاهای دیدنی هلسینکی رایگان خواهد بود و می توان از برخی از رستوران ها تخفیف گرفت. در این شهر مانند دیگر شهرهای اروپایی تورهای پیاده روی رایگان برگزار می شود که حتما پیشنهاد می کنیم به این تورها بروید و در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر پیاده روی کنید و بیشتر با آن آشنا شوید.

غذا و خوراکی در هلسینکی

رول کلم

یکی از غذاهای فنلاندی که شباهت بسیاری به دلمه کلم ما ایرانی ها دارد، رول کلم است. در این غذا کلم را بخار پز می کنند و سپس در آن موادی مانند گوشت و پیاز و ادویه قرار داده می شود. این رول ها را در رستوران ها در کنار برنج، پوره سیب زمینی یا سس گریوی به مشتری ارائه می دهند.

سوپ نخود فرنگی

در گذشته مردم فنلاند، جمعه ها را روزه می گرفتند به همین دلیل پنجشنبه ها سوپ نخود فرنگی میل می کردند و به همین ترتیب به نام سوپ پنجشنبه ها معروف است. در این سوپ مقوی و خوشمزه، برخی مواقع سس خردل و گوشت نیز ریخته شده و در کنار این سوپ نان چاودار ارائه می شود.

شاه ماهی بالتیک

برای افرادی که طرفدار غذاهای دریایی در سفر به هلسینکی هستند، شاه ماهی بالتیک از جمله ماهی های مختلص این کشور بوده که با آن غذاهای بسیار لذیذی را طبخ می کنند. هر سال در ماه اکتبر جشنواره ای برگزار می شود که مختص این ماهی است. دریاچه های اطراف فنلاند و دریای بالتیک، دارای ماهی های متنوعی هستند که شاه ماهی ازهمه این ها بهتر و خوشمزه تر است. غذاهایی که با این ماهی طبخ می شوند، بسیار متنوع بوده و می توانید آن ها را در رستوران های بسیاری پیدا کنید.

بلینی

از جمله غذاهایی که از کشورهای دیگر به فنلاند وارد شده، بلینی است. بلینی اصالت روسیه ای دارد که در کشور فنلاند با توجه به سلیقه و ذائقه مردم این کشور تغییر پیدا کرد. بلینی پنکیکی بوده که هم دارای طعم شیرین و هم طعم نمکی است. بر روی این پنکیک ها از مواد غذایی مانند میگو، خامه ترش، ترشی، پیاز و مایونز استفاده می شود که آن را تبدیل به یک غذای کامل می کند.

Runeberg Torte

یکی از دسرها و شیرینی های فنلاندی براساس راهنمای سفر به هلسینکی، Runeberg Torte است. این دسر کیک کوچکی بوده که روی آن تزئین مربا و آیسینگ انجام می شود. در روزهای ابتدایی سال میلادی این کیک را همه جا می توان دید.

پولا

نان رول دارچینی که به همراه آیسینگ شکر و گردو سرو می شود، شیرینی بسیار معروفی در کل این کشور به حساب می آید. پولا را می توانید در تمامی فروشگاه های نانوایی، شیرینی فروشی ها و کافه ها پیدا کنید. پولا گزینه مناسبی برای عصرانه است.

پای مورد صحرایی قرمز

یکی از دسرهای معروف در راهنمای سفر به هلسینکی، پای مورد صحرایی قرمز است. این پای از توت مورد صحرایی قرمز یا lingonberries تشکیل شد. این توت از جمله توت های وحشی این کشور بوده که طعم بسیار خوبی دارد. این دسر ا نیز می توان در کافه ها و شیرینی فروشی های سراسر کشور پیدا کرد.

جاهای دیدنی هلسینکی

موزه ملی فنلاند

اگر به تاریخ و فرهنگ فنلاند علاقه داشته باشید و بخواهید در این مورد بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم حتما به موزه ملی فنلاند بروید. این موزه در سال 1912 تاسیس شد و در آن اشیای باارزشی مربوط به فرهنگ، تاریخ و جغرافیای این کشور به نمایش گذاشته شده اند که از جمله این اشیا لباس و وسایل زندگی در گذشته هستند. قسمت تاریخی این موزه را می توان نمایشگاه بزرگی از آثار باستانی کشور فنلاند دانست و در کنار آن نمایشگاه هایی از اسناد توسعه فنلاند از زمان قرون وسطی قرار دارند. این موزه در خیابان مانرهایم قرار گرفته و بنای این موزه دارای مناره بسیار مرتفعی است، به همین دلیل به راحتی می توان آن را در این خیابان پیدا کرد. در قسمت ورودی این موزه نقاشی های بسیار زیبایی بر روی سقف و دیوار کشیده شده که همه این ها هنر Akseli Gallén-Kallela هستند. برای بازدید از این موزه باید بین روزهای سه شنبه تا یکشنبه بین ساعات 11 صبح تا 18 مراجعه کنید. در راهنمای سفر به هلسینکی توجه داشته باشید که این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است.

موزه پست

یکی از جاهای دیدنی هلسینکی که کمتر کسی از بین گردشگران به این موزه می رود، موزه پست است. در این موزه تاریخچه پست در فنلاند به خوبی به نمایش گذاشته شده و این موزه برای افرادی که به تاریخ علاقمند هستند، مکان بسیار مناسبی است، در اینجا می توانید با سیر تحول حکومت در کشور فنلاند نیز آشنا شوید. توجه داشته باشید که هزینه ورودی این موزه برای کودکان 4 یورو و برای افراد بزرگسال 10 یورو است.

موزه عکاسی

اگر بتوانید به مناطق دورتر از مرکز شهر بروید و همچنین به عکس و عکاسی علاقه داشته باشید، موزه عکاسی این شهر مکان بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این موزه، آثار بسیار باارزشی از هنرمندان بزرگ عکاسی به نمایش گذاشته شده اند. برای بازدید از این موزه توجه داشته باشید که هزینه ورودی آن چهارشنبه های آخر هر ماه، از ساعت 5 عصر تا 20 رایگان بوده، اما به طور معمول هزینه آن 8 یورو است.

موزه هنری Sinebrychoff

افراد بسیاری هستند که تاریخ و هنر تاریخی و قدیمی برایشان جذاب است. این افراد باید حتما از موزه هنری Sinebrychoff دیدن کنند. این موزه که یکی از جاهای دیدنی هلسینکی بوده، با توجه به هنر سنتی اروپایی برپا شده و در طبقه های بالا نقاشی های قدیمی و در طبقه همکف آن آثار هنری مدرن قرار داده شده اند. هزینه ورودی این موزه چهارشنبه های اول ماه از ساعت 5 عصر تا 20 رایگان بوده، ولی به صورت عادی هزینه آن 12 یورو است.

موزه ملی هنر فنلاند

یکی از موزه های این شهر، موزه ملی هنر فنلاند است. این موزه در ساختمان مجلل و زیبایی به نام آتنئوم قرار گرفته و به همین دلیل بیشتر افراد این موزه را به نام آتنئوم می شناسند. در این ساختمان علاوه بر موزه، آکادمی هنر فنلاند نیز قرار دارد. معماری این شاختمان زیبا به سبک نئوکلاسیک توسط Theodor Höijer در سال 1887 ساخته شده است. در موزه ملی هنر فنلاند آثار هنری بسیار زیبایی از دوران معاصر به تعداد 650 عدد جمع آوری شده و به نمایش گذاشته شده اند. در میان این آثار نقاشی هایی مربوط به نقاش های فنلاندی و دیگر کشورها مانند ون گوگ، مونک دیده می شوند. از دیگر آثار هنری این موزه مجسمه هایی از هنرمندان و مجسمه سازان بزرگ کشور هست. برای بازدید از این موزه که یکی از جاهای دیدنی هلسینکی به شمار می آید، از روز سه شنبه تا جمعه از ساعات 10 صبح تا 18 (شنبه و یکشنبه) از ساعت 11 صبح تا 17 می توان مراجعه کرد. توجه داشته باشید که این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است.

موزه آکسلی گالن-کاللا

کمی دورتر از مرکز شهر، در قسمت شرقی و خلیج Laajalahti ، موزه آکسلی گالن-کاللا قرار دارد. این موزه در گذشته خانه هنرمند معروفی به همین نام بوده که در سال 1913 ساخته شد. در سال 1961 این خانه، کاربری موزه پیدا کرد و در آن نقاشی های آکسلی گالن-کاللا و ابزارهای نقاشی به نمایش گذاشته شده اند. در این موزه یک فروشگاه برای خرید سوغات و کافه وجود دارد.

موزه بانک

تغییراتی که در بانکداری و پول در کشور فنلاند صورت گرفته را می توانید در موزه بانک این شهر به طور واضح ببینید. در اینجا گذشته پول کشور در نمایشگاه های مختلفی به نمایش گذاشته شد. این موزه را می توان جز جذاب ترین جاهای دیدنی هلسینکی دانست. برای ورود به این موزه نیازی به تهیه بلیت نیست و بازدید از آن بدون هزینه است.

کلیسای جامع هلسینکی

یکی از جاهای دیدنی هلسینکی، کلیسای جامع بوده که از برج های آن می توان مناظر بسیار زیبایی از شهر را مشاهده کرد. نظیر چنین کلیسای باشکوهی در منطقه اسکاندیناوی کمتر پیدا می شود. اگر به دیدن این کلیسا می آیید، حتما از موزه بانک که در کنار آن قرار دارد، نیز دیدن کنید.

کلیسای صخره ای

یکی از بناهای تاریخی و جذاب منطقه Hietaniemi که در قسمت شمالی آن قرار دارد، کلیسای صخره ای است. این کلیسا دارای معماری جالب توجهی بوده که طراحی آن متعلق به Timo و Tuomo Suomalainen است. در واقع فضای داخلی این کلیسا در یک صخره تراشیده شده و بیرون آن گنبدی به ارتفاع 13 متر را دیده می شود، نور فضای داخلی این کلیسا از این گنبد تامین می شود. در واقع، این گنبد نور را از بیرون به داخل فضا هدایت می کند. کلیسای صخره ای در دهه 1960 ساخته شده و این کلیسا امروزه کاربری تالار کنسرت نیز دارد و در هر روز از سال در زمان های متفاوتی باز است. برای ورود به این کنسرت نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما اگر برنامه کنسرت در آن برپا باشد، باید هزینه ای را بپردازید.

فنلاندیا هال

بنای فنلاندیا هال یکی از ساختمان هایی است که معماری بسیار زیبایی دارد، در این بنا رخدادهای فرهنگی هنری بسیاری برگزار شده که این موضوع باعث اهمیت بیش از پیش آن شد. معمار فنلاندیا هال، آلوار آلتو است. او در نمای بیرونی ساختمان از مرمر استفاده کرده، همین مرمر در فضای داخلی نیز استفاده شده و به طور کلی تزئینات بسیار زیبا و با ظرافتی در آن بکار برده شده اند. در این تالار کنسرت، اودیتوریوم اصلی، خصوصیت های صوتی بی نظیری دارند که به صورت باشکوه و مجللی ساخته شده اند. برای آنکه از برنامه هایی که در این تالار کنسرت برگزار می شوند، خبردار شوید، سایت فنلادیا هال را حتما چک کنید. در قسمت شمالی این تالار پارکی قرار دارد که در آن می توان صفحه و مهره های شطرنج را مشاهده کنید. خانه اپرای ملی فنلاند که در سال 1993 میلادی ساخته شده، در قسمت عقبی این پارک که یکی از جاهای دیدنی هلسینکی بوده، قرار دارد.

میدان سنا

اگر به میدان سنا هلسینکی بروید، می توانید از چندین جاذبه این شهر دیدن کنید. این میدان بسیار بااهمیت در مرکز شهر قرار گرفته و در اطراف آن، کاخ ریاست جمهوری، مارکت اسکوئر، گارد هاوس، خانه Sederholm، کلیسا جامع Lutheran، دانشگاه هلسینکی و ساختمان های دولتی قرار دارند.

منطقه Hietaniemi

یکی از مناطق مهم در شهر هلسینکی، منطقه Hietaniemi است. در این منطقه از المپیک هلسینکی در سال 1952 میلادی استادیومی وجود دارد که در قسمت شرقی و جنوبی ایستگاه اصلی قطار قرار گرفته است. گورستانی مانند پارکف زمین های بازی، سوناهای عمومی، سواحل زیبا به همراه امکانات تفریحی مانند قایق سواری در این منطقه دیده می شود. در گورستان این منطقه آرامگاه افراد معروفی مانند مارشال مانرهایم قرار داشته و در قسمت تپه ای این گورستان، به عنوان یادبود قهرمانان کشور صلیبی را نصب کرده اند.

خیابان مانرهایم

یکی از خیابان های اصلی و مهم شهر، خیابان مانرهایم است، این خیابان از جایی که گردشگاه هلسینکی به اتمام می رسد، شروع و تا ایستگاه مرکزی قطار ادامه پیدا می کند. این ایستگاه مرکزی قطار یکی از بناهای تاریخی با معماری معروفی از Eliel Saarinen است، در این بنا یک برج ساعت با 48 متر ارتفاع قرار دارد. در میان این خیابان دفتر پست مرکزی نیز قرار داشته که در کنار آن مجسمه ای از مارشال مانرهایم فردی که خیابان به نام او است و شخصیت بسیار بزرگ و مهمی در تاریخ فنلاند داشته، واقع شد. در این مجسمه مانرهایم در حال سوارکاری است. در قسمت جنوبی این مجسمه، موزه هنرهای معاصر دیده می شود. در این خیابان رستوران های بسیار شیک و گران و همچنین بناهای تاریخی و فروشگاه های متنوعی قرار داشته و افراد را به خود جذب می کنند. برای آنکه از این خیابان به دیگر قسمت های شهر بروید، می توانید از ایستگاه اتوبوس و تراموا استفاده کنید.

جزیره سومنلینا

قسمتی از شهر هلسینکی، جزیره ای است به نام سومنلینا که می توانید به وسیله فرابر به این جزیره بروید. در این جزیره قلعه سوئدی که به ثبت یونسکو نیز رسیده، قرار دارد. این قلعه هر روز باز است، اما برای آنکه از زمان باز کردن آن و همچنین حرکت فرابرها اطلاع پیدا کنید، حتما از قبل سایت آن را بررسی کنید. زمانیکه در فرابر به سر خواهید برد، 20 دقیقه بوده و بلیت آن هم مانند اتوبوس است.

جزیره سوراسای

جزیره دیگر این شهر جزیره سوراسای بوده که راه ارتباطی با آن به وسیله یک پل پیاده رو است. اگر به زندگی سنتی و فرهنگ مردم این شهر علاقه دارید و می خواهید در راهنمای سفر به هلسینکی با آن ها بیشتر آشنا شوید، می توانید به موزه ای رو باز در این جزیره بروید. در این موزه خانه های قدیمی و کلیساهای قدیمی به نمایش گذاشته شده و در یکی از این خانه های قدیمی، صنایع دستی به نمایش گذاشته شده و می توانید در آن بافت های قدیمی و سنتی را یاد بگیرید. برای بازدید از این موزه باید بین ماه های ژوئن تا آگوست، هر روز هفته بین ساعات 11 صبح تا 17 مراجعه کنید.

استادیوم المپیک هلسینکی

اگر به دیدن کنسرت تالار فنلاندیا هال می روید، حتما از استادیوم المپیک هلسینکی که یکی از جاهای دیدنی هلسینکی بوده هم دیدن کنید. این استادیوم محل برگزاری المپیک سال 1952 بوده و دارای بخش های مختلف بسیاری است مانند استادیوم شنا، پارک شهر، استادیوم شمالی، موزه ورزش. در فصل تابستان می توان به استادیوم شنا رفت و از امکانات آن استفاده کرد. در این فصل از سال پارک شهر این استادیوم نیز بسیار زیبا و پر گل است. در این استادیوم برجی به ارتفاع 72 متر وجود داشته که با بالا رفتن از آن می توان از مناظر زیبای شهر دیدن کرد. قدمت استادیوم المپیک هلسینکی به سال 1938 میلادی بر می گردد. در قسمت ورودی استادیوم، مجسمه Paavo Nurmi، قهرمان دو المپیک قرار داده شده و برای بازدید از قسمت های مختلف این برج، باید بین روزهای دوشنبه تا جمعه بین ساعات 9 صبح تا 21 و روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) بین ساعات 9 صبح تا 18 مراجعه کنید.

شهربازی Linnanmäki

اگر خانوادگی به هلسینکی سفر می کنید و بچه به همراه دارید، یکی از جاذبه های بسیار مناسب برای شما و کودکان، شهربازی Linnanmäki است. این شهربازی در سال 1950 ساخته شد و روز به روز گسترش پیدا و امکانات و تجهیزات بیشتری را اضافه کرد تا به شکل امروزی درآمد. در این شهربازی وسایل بازی بسیاری مانند چرخ و فلک وجود داشته و در کنار این وسایل بازی، رستوران و فروشگاه نیز وجود دارد. این شهربازی در نزدیکی و شرق استادیوم المپیک هلسینکی قرار دارد. قبل از رفتن به این شهربازی حتما سایت آن را چک کنید و توجه داشته باشید که در هر موقع از سال هزینه ورودی آن متفاوت است.

پارک مرکزی

در قسمت مرکزی شهر و در کنار استادیوم المپیک هلسینکی، پارک بزرگی به مساحت 10 کیلومتر مربع، به نام پارک مرکزی قرار دارد. این پارک تا جنگل Paloheinä کشیده شده و مساحت بسیار زیادی از آن را مناطق جنگل پوشش داده است. در این پارک می توان ساعاتی را به استراحت و آرامش پرداخت و در مسیرهای مخصوص آن به دوچرخه سواری و پیاده روی پرداخت. این پارک دارای امکانات و تجهیزات تفریحی بسیاری بوده و طرح اولیه آن در سال 1911 میلادی توسط برتل جانگ ارائه شد.

پارک Esplanade

یکی دیگر از جاهای دیدنی هلسینکی که می توانید ساعاتی را به استراحت بپردازید، پارک Esplanade است. این پارک در خیابان Pohjoisesplanadi و در نزدیکی بازار مرکزی قرار دارد.

پارک Kaivopuisto

اهالی هلسینکی در فصل تابستان و زمستان برای تفریحات به خصوص هر کدام از این فصل ها به پارک Kaivopuisto که یکی از جاهای دیدنی هلسینکی بوده، می روند و ساعات خوشی را در کنار هم می گذرانند. زمستان ها تپه های این پارک مکان مناسبی برای سورتمه سواری هستند.

مارکت اسکوئر

اگر به خرید و مشاهده سوغات در بین جاهای دیدنی هلسینکی علاقمند هستید و در زمانی بین بهار تا پائیز به این شهر سفر می کنید، حتما به میدان اصلی شهر بروید و از بازارچه روباز آن دیدن کنید. این بازار را می توان از جمله معروف ترین بازارها در کل اروپا دانست که در آن انواع سوغات و کالاهای متنوع به فروش می رسند. اگر بخواهید در این بازارچه غذا یا نوشیدنی میل کنید، چندین کافه وجود دارند.

همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها