رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468509

سایت لینک چیست؟ چطور سایت لینک را به سایت اضافه کنیم؟

ساعت 24-سایت لینک چیست؟ چگونه در تبلیغات گوگل ادوردز سایت لینک را به سایت اضافه نماییم؟ به همه این سوالات در این مطلب پاسخ داده شده است.

خبر
div>

یکی از کاربردی ترین بخش های Google Ads قسمت Sitelinks است. سایت لینک ها بسیار قدرتمند هستند و می توان تاثیر آن ها را روی نتایج کلیک و نرخ تبدیل به وضوح مشاهده کرد. اما سایت لینک برای چه اهدافی استفاده می شود؟

  • پروموت کردن محصول با نرخ جستجوی کم
  • فروش محصولات کم بازخورد
  • فروش محصولات پرفروش
  • هایلایت کردن دسته بندی محصولات خاص
  • پاسخ به سوالات متداول
  • حل مشکلات مربوط به روابط عمومی سایت

نباید از سایت لینک اشتباهی استفاده کنید. چون یک فرصت ناب را برای نتیجه ی بهتر و قدرتمند تر از دست می دهید. بیایید با قوانین و روش های این بخش از گوگل ادز بیشتر آشنا شویم.

سایت لینک (SiteLinks) چیست؟

احتمالا بارها در تبلیغات مختلف گوگل دیده اید که علاوه بر عنوان و متای تبلیغاتی چند لینک صفحات مختلف سایت را هم زیر آن ها قرار داده اند. لینک های مهمی که کسب و کارها در این قسمت قرار می دهند و اهداف خاصی را دنبال می کنند. این لینک ها به تبلیغات دهندگان اجازه می دهد تا بیشترین استفاده را از فضای تبلیغاتی شان ببرند.

این لینک ها تنها زمانی نشان داده می شوند که شما تبلیغات صفحه ی اول گوگل و قسمت بالا را خریداری کرده باشید. در تبلیغات پایین صفحه چنین لینکی وجود ندارد. این سایت لینک ها ارزش جدیدی به تبلیغ اضافه می کنند و نرخ کلیک را بالا می برند. همه ی متخصصین حوزه ی تبلیغات کلیکی روی این نکته توافق نظر دارند که سایت لینک ها نرخ کلیک بالاتری دارند. شایان ذکر است سایت لینک ها نیز در سئو سایت نیز وجود دارد.

نرخ تبدیل را بالاتر می برند و ذهنیت قدرتمندتری را برای کاربران به وجود می آورند. در ضمن این سایت لینک ها هیچ هزینه ی اضافی دیگری هم ندارند. یعنی پول بیشتری به ازای هر کلیک نمی دهید و مبلغ ثابت می ماند.

چگونه به تبلیغ مان سایت لینک اضافه کنیم؟

سایت لینک ها در قسمت Ad Extension قرار دارند. یعنی جایی که افزونه های تبلیغات گوگل تان را تعیین می کنید. بعد از اینکه کی وردهای تبلیغاتی تان را تعیین کردید روی قسمت سایت لینک کلیک کنید تا لینک های لازم را وارد کنید.

در مرحله ی بعدی کافیست متن لینک و URL آن را وارد کنید. حتی می توانید یک توضیح کوتاه چند کلمه ای هم برای آن بنویسید. تعداد لینک هایی که می توانید اضافه کنید 4 تاست. هر بار روی دکمه ی + کلیک کنید و لینک و توضیحات تان را وارد کنید.

امکان زمان بندی هم وجود دارد. می توانید در ساعت های مختلفی از روز این لینک ها را نشان دهید یا اگر کمپین ها و تخفیفات شما زمان بندی خاصی دارند به راحتی می توانید تاریخ و ساعت مربوط به آن را وارد کنید. در صورت که چک باکس Mobile را فعال کنید این لینک ها فقط در جستجوی موبایلی نشان داده می شوند. بهتر است آن ها را فعال نکنید و هم در موبایل و هم در دسکتاپ لینک های شما دیده شوند. (البته همچنان به نوع کمپین و اهداف شما بستگی دارد.)

نکات مهم در تعیین سایت لینک ها

اما باید برخی نکات مهم را رعایت کنید. این نکات باعث می شوند تا هم تبلیغ شما بیشتر به چشم بیاید و هم سیگنال های منفی نداشته باشد.

  1. متن لینک باید کاملا واضح باشد و به لندینگ پیج مربوطه لینک داده شود. یعنی صفحه ی درباره ی ما را نمی توانید به فروشگاه لینک بدهید. چون روی ذهنیت کاربر نسبت به شما تاثیر منفی دارد.
  2. محتوای لندینگ پیج موردنظرتان را منطبق با تبلیغ تان بنویسید. (به طور مثال اگر در تبلیغ خود تخفیفات را ذکر کرده اید و صفحه ی مجزایی برای آن در نظر گرفته اید این تبلیغ ها باید حتما لحاظ شده باشند.)
  3. یک لینک را برای سایت لینک های مختلف استفاده نکنید.
  4. از نمادها و ایموجی ها و … خودداری کنید.
  5. گوگل اجازه نمی دهد از کلمات کلیک کنید و طعمه های کلیکی استفاده کنید. این طعمه ها برای خودتان هم چنان فایده ای ندارند.
  6. توضیحات طولانی زیر سایت لینک ها می تواند باعث شلوغی می شود و تاثیرگذاری تبلیغ تان را کاهش می دهد.

نکات و ترفندهای Sitelinks در گوگل ادز

اما این نکاتی که در بالا گفته شد صرفا برخی قوانین و قواعد کلی هستند که باید رعایت کنید. البته بایدی در کار نیست اما می توان با قطعیت گفت که رعایت کردن این نکات می تواند تبلیغ شما را اثرگذارتر و قدرتمند تر کند.

اما برای اینکه بیشترین نرخ کلیک ممکن و بالاترین نرخ تبدیل را با این سایت لینک ها تجربه کنید باید چند ترفند و روش و استراتژی خاص و تست شده را در نظر داشته باشید.

  • واضح، دقیق و مطابق با هدف تان سایت لینک ها را قرار دهید.

قبل از اینکه شروع کنید از خودتان بپرسید

  • قرار است با این تبلیغ چه چیزی به دست بیاورم؟
  • تبلیغات شما برای یک محصول است یا یک سرویس؟
  • آیا این تبلیغ روی نتایج و کلیدواژه های برند قرار دارد یا خیر؟

با جواب دادن به این سوالات می توانید سایت لینک های مفید و مهم را پیدا کنید. مثلا اگر می خواهید محصول بفروشید می توانید در قسمت سایت لینک اطلاعات محصول را به صورت جداگانه قرار دهید یا لینکی به دسته بندی اصلی محصول بدهید. یا سوالات متداول در مورد محصول موردنظرتان را قرار دهید. روی نتایج برند می توانید درباره ما و صفحه ی وبلاگ را قرار دهید که می تواند عامل خوبی برای جذب لید باشد. تبلیغات سرویس و خدمات هم متفاوت تر است. می توانید تعرفه ی سرویس را قرار دهید یا اینکه نحوه ی استفاده از این سرویس و کاربردهای سرویس را داخل یک لینک بنویسید تا کاربران وارد این صفحات شوند و اطلاعات لازم را در مورد آن ببینند.

  • سایت لینک را به عنوان بخشی از استراتژی تان استفاده کنید.

به صورت ایزوله و منزوی به سایت لینک نگاه نکنید. سایت لینک مجزا که هیچ ربطی به هدف تبلیغاتی شما نداشته باشد عملا فایده ای برای شما نخواهد داشت. اگر قصد شما جذب لید است. می توانید یک لندینگ پیج مخصوص جذب لید بسازید و به آن لینک بدهید.

اگر قصد دارید کمپینی را با تخفیف ها و شرایط ویژه اجرا کنید می توانید از این تخفیفات در قسمت سایت لینک استفاده کنید. هدف شما از تبلیغ می تواند تمام ایده های لازم برای اثربخشی بهتر و بیشتر را به شما بدهد.

  • از ترکیب سایت لینک ها استفاده کنید.

سایت لینک ها برای اهداف خاصی استفاده می شوند. گاهی نیاز است شما قوانین برگشت کالا را قرار دهید. یا اینکه اگر ابهاماتی در ذهن کاربران شکل گرفته است برطرف کنید. یک مثال بزنیم: اگر در حال فروش یک محصول هستید هیچ اشکالی ندارد که یکی دیگر از محصولات تان که مرتبط یا مسابه محصول موردنظر است را هم در سایت لینک قرار دهید. سعی کنید کمی کلی تر به قضیه نگاه کنید و اهداف کلی سایت را هم روی این سایت لینک ها پیاده کنید.

  • برای سایت لینک ها لندینگ پیج بسازید.

تمام صفحاتی که در قسمت سایت لینک آورده اید باید صفحه ی فرود خاص خودتان را داشته باشند و مهم تر اینکه منبطق با استراتژی تبلیغاتی شما باشند. اگر می خواهید در مورد سرویس تان اطلاعات کافی و بیشتر در اختیار کاربر قرار دهید نمی توانید صفحه ی درباره ما یا صفحه ی لاگین را قرار دهید. بهتر است یک صفحه ی فرود مختص به آن بسازید تا نرخ تبدیل شما هم بالاتر برود

  • سایت لینک ها را رصد کنید.

در تبلیغات کلیکی چیزی که بسیار اهمیت دارد بررسی لحظه به لحظه کارایی و کیفیت لینک هاست. خود گوگل ادز به شما ابزار چک کردن لحظه به لحظه ی تبلیغات را می دهد و می توانید کیفیت سایت لینک ها را هم چک کنید و اگر می بینید نتیجه ی خوبی ندارند و یا ایده ی بهتری دارید می توانید همان لحظه آن را تغییر دهید چون گوگل در تبلیغاتش کاملا منعطف است و می توانید تمام المان های تبلیغ را در لحظه تغییر دهید. نرخ کلیک روی سایت لینک ها، درصد تبدیل صفحاتی که در سایت لینک اشاره کرده اید، تایم آن پیج صفحات و … را چک کنید و سعی کنید آن ها را بهینه کنید.

جمع بندی

سایت های ایرانی در تبلیغات شان سایت لینک ها را در نظر نمی گیرند و با این کار درصد زیادی از مشتریان احتمالی شان را از دست می دهند. سایت لینک ها می توانند به نقاط عطف تبلیغات شما بدل شوند. اگر قصد دارید برای محصولات و خدمات تان تبلیغات کلیکی بگیرید سعی کنید این بخش را فعال کنید. چون هم هزینه ای برای شما ندارد و هم یک فرصت عالی برای جذب مشتری بیشتر است.

منبع : سئوکار

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها