رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468738

7 ابزار پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا

ساعت 24-ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن موضوع جهت تولید محتوا وجود دارد. 7 ابزار مهم جهت تولید محتوا در این مقاله آموزشی سئو سایت معرفی شده است.پیدا کردن یک ایده یا موضوع برای تولید محتوا گاهی بسیار سخت و چالش برانگیز می شود. برخی حوزه ها بسیار محدود هستند. برخی حوزه ها اشباع شده اند و پیدا کردن یک ایده خاص برای تولید محتوا گاهی بسیار زمان بر است.

خبر
همه ی ما با این شرایط مواجه بوده ایم. مخصوصا در اوایل کار که هیچ ایده ای نداشتیم و باید به نحوی وبسایت را بالاتر می کشیدیم. ما به شما 7 ابزار راحت و کاربردی برای تولید محتوای منظم معرفی می کنیم. هر کدام از این ابزارها کاربردهای خاص خودشان را دارند. اما برای پیدا کردن موضوع و کلمات کلیدی تولید محتوا بسیار سودمند هستند.

1. SEMrush

راه های مختلفی برای تولید محتوا و ایده های محتوایی از طریق SEMrush وجود دارد. اما یکی از راحت ترین و کاربردی ترین راه ها استفاده از ابزار Topic Research است. شما می توانید در این بخش موضوع پایه و بیسیک وبلاگ و وبسایت خودتان را وارد کنید و موضوعات و اطلاعات مرتبط با آن به شما نمایش داده می شوند.

می توانید زیرموضوع ها را انتخاب کنید و آن ها را آنالیز کنید. عناوینی که بیشترین میزان لینک را دریافت کرده اند هم به شما نمایش داده می شوند. می توانید تنها آن هایی را انتخاب کنید که به صورت پرسشی هستند. در ضمن ایده هایی در مورد سایت های رقیب در مورد موضوعی که انتخاب کرده اید به شما می دهد.

می توانید فیلترهای مختلف آن را فعال کنید تا داده ها را به صورت حجم ماهیانه جستجو و میزان سختی و بازده کلیدواژه طبقه بندی کنید تا راحت تر و سریع تر به نتیجه برسید.

2. FAQ Fox

معمولا وقتی موضوعی را در گوگل جستجو می کنید جعبه ای مخصوص سوالات متداول باز می شود. این سوالات به شما ایده هایی در مورد موضوعاتی می دهد که فکر مشتریان و مخاطبان هدف شما را درگیر کرده است. می توانید اسم سایت های مختلف را وارد کنید تا سوالات موجود در این وبسایت ها را هم بررسی کنید. در ضمن این اطلاعات برای موتورهای جستجو بسیار مهمند و اگر بتوانید جواب مناسبی برای آن ها پیدا کنید و ساختار طرح FAQ را در متادیتای خود فعال کرده باشید سایت شما در این باکس ظاهر می شود و می توانید ترافیک بسیار بیشتری دریافت کنید. FAQ Fox تمام این سوالات را به صورت دسته بندی شده در موضوعات خاص برای شما جمع آوری می کنید. بدون نیاز به این ابزار هم می توانید در گوگل این سوالات را ببینید.

از این سوالات نکات مهم تری هم برداشت خواهید کرد.

اینکه کاربران معمولا چگونه سوال می پرسند و چه لحنی دارد.

سوالاتی در این باکس دیده می شود که جواب درستی برای آن ها وجود ندارد.

سوالات مهمی وجود دارد که متناسب با استراتژی محتوای شما هستند و هنوز روی آن ها کار نکرده اید.

3. Quora

Quora جای فوق العاده ای است. حجم اطلاعات زیادی به صورت روزانه و لحظه ای در این بستر منتقل می شود و مردم دائم سوالات شان را می پرسند. این پلتفرم به شما کمک می کند تا سوالات مربوط به یک حوزه ی خاص را پیدا کنید. سوالاتی که خود مشتریان هدف شما پرسیده اند. (متاسفانه این ابزار در ایران فیلتر است.)

نکته ی جالب توجه این است که در این ابزار علاوه بر سوالات می توانید پاسخ ها را هم مشاهده کنید و در تولید محتوای بدنه ی خود نیز از آن استفاده کنید. کافیست موضوع اصلی خود را جستجو کنید تا این سوالات را به ترتیب اهمیت یا تاریخ انتشار مشاهده کنید. سوالاتی که در کورا پرسیده می شوند ایده های دست اول و تازه ای هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. (در ایران و به زبان فارسی نی نی سایت تا حد زیادی برای مسائل حوزه های خاص مناسب است.)

4. کنسول گوگل

کنسول گوگل بخش مجزایی دارد که کی وردها و کلیدواژه هایی که کاربران جستجو کرده اند و وارد سایت شما شده اند را نشان می دهد. به کوئری های بالایی و میزان کلیک ها و بازدیدها توجه کنید. CTR این کوئری ها را مشاهده کنید و اگر عبارات و یا اصطلاحاتی وجود دارند که نرخ کلیک بسیار کمی دارند می توانند موضوع محتوای بعدی شما باشند تا در این کلیدواژه ها بالاتر بروید.

می توانید در قسمت پایین هم کلیدواژه هایی را ببینید که نرخ کلیک صفر دارند. این کلیدواژه ها باید بهبود پیدا کنند چون مخاطبان هدف شما مستقیما آن ها را جستجو کرده اند ولی روی وبسایت شما کلیک نکرده اند. باید بتوانید آن ها را به سمت وبسایت خود بکشانید. یک محتوای جدید می تواند این کار را برای شما انجام دهد. یا اینکه محتوای قبلی خود را آپدیت کنید. عنوان آن را بررسی کنید. متای آن را تغییر دهید و کیفیت مقاله را هم بالاتر ببرید.

5. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner ابزار محبوبی بین سئوکارها و بازاریابان محتواست. چون این داده ها مستقیما از گوگل استخراج شده اند و تمام اعداد و عبارت هایی که در آنجا می بینید کاملا دقیق هستند. می توانید در باکس جستجوی آن هر کلیدواژه یا عبارت مرتبط به وبلاگ تان را وارد کنید تا تمام کلیدواژه های مرتبط و جستجوشده در گوگل به شما نمایش داده شوند.

در این ابزار می توانید حجم ماهانه ی جستجوی هر کلیدواژه و حجم رقابت بر سر این کلیدواژه ها را پیدا کنید. پیشنهاد ما این است که ابتدا کلیدواژه هایی که حجم جستجوی بالا و رقابت کمی دارند را پیدا کنید و در اولویت قرار دهید. این کلیدواژه ها اهمیت بسیار زیادی دارند و به نوعی خلا محتوایی محسوب می شوند.

6. نتایج جستجوی گوگل

ابزاری بسیار ساده و بسیار قدرتمند. کافیست موضوع موردنظر خود را داخل گوگل سرچ کنید. می توانید به دنیایی از سوالات و ایده ها در قسمت های مختلف آن دسترسی پیدا کنید. باکس سوالات متداول همواره داخل این نتایج وجود دارد. در قسمت پایین جستجو کوئری های پرجستجو را می بینید. سایت های رقیب را می بینید و موضوعات مختلف و مرتبطی که در انواع سایت ها استفاده شده اند دیده می شوند. می توانید سری به صفحات دوم و سوم هم بزنید.

صفحات دوم و سوم گوگل اگر به درد کاربران نخورند قطعا به درد شما می خورند چون در این صفحات موضوعاتی را خواهید دید که با اینکه مهم هستند اما رتبه ی خوبی نگرفته اند. شما با یک محتوای بهینه و کامل و جامع می توانید این موضوعات را روی سایت خودتان بالا بکشید.

پیشنهاد: برای تولید محتوای فارسی و پیدا کردن موضوعات، موضوع موردنظر خود را به صورت انگلیسی وارد کنید و همین فرایند را تا صفحات دوم و سوم دنبال کنید. مطمئنا دست پر برمی گردید.

7. Keyword.io

Keyword.io یک ابزار ساده و کاربردی که تقریبا همه دوستش دارند. چون هم کار کردن با آن راحت است و هم مرتبط ترین موضوعات را به شما نمایش می دهد. استراتژی این ابزار کلیدواژه های طولانی است. اما کلیدواژه های کوتاه و هم مهم را هم به شما نشان می دهد.

بخش مهم آن که کمتر دیده می شود انتخاب موتور جستجو است. می توانید گوگل یا بینگ را انتخاب کنید. یا حتی یوتیوب و آمازون و موارد دیگری که ایده های مختلف و پروپیمانی به شما می دهد. در نسخه ی پریمیوم آن حجم جستجوی عبارت ها هم به شما نمایش داده می شود و ابزاری حرفه ای است. هر چند داده های عددی آن چندان دقیق نیستند. اما از نظر پیدا کردن ایده ِ ی محتوا بسیار ساده و کارآمد است.

جمع بندی

برای پیدا کردن موضوع بعدی وبلاگ تان از این ابزارها استفاده کنید. ابزارهای دیگری نظیر گوگل ترندز و Buzzsumo و Answer The Public و Reddit وجود دارند که اغلب برای جستجوهای فارسی پیشنهاد نمی شوند و برای جستجوی انگلیسی نتایج بهتری دارند. ایده های زیادی وجود دارند که هنوز کشف نشده اند و هنوز به فکر رقبایتان نرسیده است. پس دست بجنبانید و زودتر از رقبای تان مخاطبان هدف را جذب کنید.

منبع : سئوکار

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها