رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468781

روایت سردار جلالی از استقرار تجهیزات رصد تهدیدات بیولوژیک در حرم امام رضا (ع) /سرلشکر باقری: تجهیزات ما بدون وابستگی به خارج نوسازی میشوند

ساعت 24- رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تا اواسط سال ۹۹، ۵۱ شهر به تجهیزات تولید داخل در حوزه رصد و پایش تهدیدات بیولوژیکی‌ شیمیایی و هسته‌ای مجهز می‌شوند که نخستین آن در حرم امام رض (ع)ا استقرار داده شده است.

خبر
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل گفت: امروزه شاهد صنعت بومی‌ پدافند سایبری زیستی شیمیایی و هسته‌ای هستیم که ظرفیت‌های خوبی در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است.

وی با بیان اینکه تحریم هم می‌تواند تهدید باشد و هم اثرات متعدد داشته باشد، افزود: اگر دولت بتواند اثرات مخرب تحریم را کنترل کند، فرصت‌های تحریم رو می‌شود که تاحدودی دولت در این امر موفق بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به حوزه سایبری تصریح کرد: نزدیک به ۲۰۰ محصول اساسی و پایه در حوزه سایبری توسط شرکت‌های دانش بیان داخل کشور تولید شده که خیلی از آن‌ها را در گذشته نداشتیم. امنیت ارتباط مستقیم با تولید داخل دارد، چون محصول خارجی را نمی‌توانیم تضمین امنیتی کنیم. اکنون پنج محصول داخلی ۱۰۰ درصد تایید شده از نظر امنیتی داریم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل درباره حوزه بیولوژیک گفت: اولین آزمایشگاه بی اس ال سطح سه توسط وزارت دفاع که برای اولین بار در کشور تولید شده را به زودی افتتاح می‌کنیم.

جلالی با بیان اینکه این آزمایشگاه لایه جدیدی از تهدیدات بویولوژیک را تشخیص می‌دهد، افزود: برنامه ریزی شده تا اواسط سال ۹۹، ۵۱ شهر به تجیزات تولید داخل در حوزه رصد و پایش تهدیدات بیولوژیکی‌ شیمیایی و هسته‌ای مجهز کنیم.

به گفته وی اکنون ۱۵ مورد آن انجام شده و اولین آن را در حرم امام رضا استقرار داده شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح: تجهیزات ما بدون وابستگی به خارج و با هزینه کم نوسازی می‌شوند

همچنین فارس نوشت:

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تجهیزات ما نسبت به کشورهای همجوار و کشورهای دنیا بدون اینکه هزینه سنگینی پرداخت کنیم و بدون اینکه وابسته واردات از خارج باشیم نوسازی می‌شوند.

سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز(شنبه) در حاشیه بازدید از مرکز بهینه سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاری که در این مجموعه انجام می‌شود بسیار ارزشمند است، گفت: نیروی زمینی بعنوان ستون فقرات ارتش مسئولیت اصلی در دفاع سرزمین خشکی جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و این ماموریت سنگین تا حد زیادی متکی به تجهیزات پیشرفته است. این نیرو در کنار قدرت تحرک و قدرت آتش تجهیزات، با بهره‌مندی از نیروی انسانی با مهارت، عالم و فداکار و شجاع می‌توانند با اطمینان از سرزمین ما دفاع کند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه با تحرک سال‌های اخیر و اقدامات خوب صورت گرفته، این مرکز نقش خود را به خوبی انجام می‌دهد، تصریح کرد: بخش‌های زیادی از تجهیزات نیروی زمینی بازسازی شده و بخش‌های دیگری در نوبت نگهداری و تعمیر است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: ما در بخش‌هایی نیاز به این نداریم که تجهیزات‌مان را کنار گذاشته و تجهیزات جدید بخریم، در واقع با حفظ بخش اصلی تانک‌ها، توپ‌ها و نفربرها و تست کارآمدی آنها، تجهیزات آن‌ها تعویض و بروزرسانی می‌شوند و ما دارای تجهیزات به روز دنیا خواهیم بود. به این ترتیب تجهیزات ما نسبت به کشورهای همجوار و کشورهای دنیا بدون اینکه هزینه سنگینی پرداخت کنیم و بدون اینکه وابسته واردات از خارج باشیم نوسازی می‌شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها