رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468782

انتقاد تند فلاحت‌پیشه از هیات عالی نظارت مجمع تشخیص/کسانی که بر سر لوایح FATF ، وقت‌گذرانی کردند، پاسخ‌گو باشند

ساعت 24-حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در مورد ضرورت تصویب FATF گفت: در شرایط فعالی در مجلس در مورد پالرمو و CFT در کشور تصمیم‌گیری شد، البته کشور نیز در شرایط انفعالی نبود اما باید توجه داشت که ورود عامل خارجی باعث شد که مقداری اوضاع دچار شرایط انفعالی شود.

خبر
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: الان به حدی تصمیم‌گیری در مورد این دو لایحه و به ویژه پالرمو به طول انجامید که عملا نقش عامل خارجی باعث پیچیده‌تر شدن تحولات شده است.

وی افزود: بیانیه تند FATF و سخنان وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران باید حتما این لوایح را تصویب کند، عوامل خارجی بودند که باعث‌پیچیده تر شدن تحولات شدند.

نماینده اسلام‌آباد غرب دالاهو (کرمانشاه) خاطر نشان کرد: در واقع کسانی که در کشور برای تصویب این لوایح وقت گذرانی کردند باید پاسخگو باشند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: مجلس این لوایح را مصوب و شورای نگهبان ایراد گرفت، اما شورای عالی نظارت مجمع یک بدعت در قانونگذاری ایجاد کرد که این بدعت باعث شد در مورد پالرمو تصمیم‌گیری نشود و همین عدم تصمیم‌گیری اوضاع را به گونه‌ای رقم زد که شرایط برای ایران سخت شود.

وی گفت: مجمع می توانست پالرمو به عنوان یک مصوبه اعلام کند که این کار را انجام ندادند که همین اوضاع را برای ایران پیچیده‌تر کرد.

این نماینده مجلس افزود: ایران در شرایط ملی و بومی قانون‌گذاری پالرمو و CFT را به تصویب رساند. موضوع پالرمو و ضربه‌ای که از این ناحیه به منافع کشور شد نشان داد کسانی تلاش می‌کنند مجلس را در مورد قانون‌گذاری تضعیف کنند باید خودشان در حال حاضر نیز پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: باید هیات عالی نظارت مجمع با بدعتی که گذاشت مسئولیت این تاخیر یک ساله را در مورد پالرمو و CFT بپذیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها