رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468792

پای یک مقام دیگر به رسوایی ترامپ باز شد

ساعت 24- در بحبوحه تحقیقات برای استیضاح ترامپ، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت دو تن از مشاوران وکیل شخصی رییس جمهور آمریکا ظاهرا از رییس جمهور سابق اوکراین درخواست کرده بودند در ازای یک سفر رسمی به واشنگتن، تحقیقات از بایدن و پسرش را آغاز کند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: این درخواست چند ماه قبل از علنی شدن تماس تلفنی ۲۵ ژوییه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور کنونی اوکراین مطرح شد.

لو پارناس و ایگور فرومن، دو تن از مشاوران جولیانی با پترو پوروشنکو، رییس جمهور وقت اوکراین اواخر فوریه سال جاری میلادی در دفتر یوری لوتسنکو، دادستان کل اوکراین در کی‌یف دیدار کردند.

گزارش شده که لوتسنکو در ماه مارس گفته بود که از جو بایدن، معاون رییس جمهور سابق آمریکا و هانتر بایدن، پسرش تحقیق می‌کند، اما در ماه مه اعلام کرد که هیچ سندی دال بر انجام این اقدامی اشتباه از سوی این دو تن وجود ندارد.

روزنامه وال استریت ژورنال افزود: به دنبال این گفت‌وگوها هیچ نشستی حاصل نشد. این نشست گزارش شده چند ماه قبل از تماس تلفنی ترامپ با زلنسکی صورت گرفت؛ تماس تلفنی که در جریان آن ترامپ از رییس جمهور کنونی اوکراین خواسته بود تا از بایدن و پسرش تحقیق کند و در حال حاضر در مرکز تحقیقات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ قرار دارد.

براساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال این دیدار با مشاوران جولیانی همچنین بیانگر تلاش‌های نزدیکان ترامپ در اوایل فوریه برای کمک گرفتن از اوکراین به منظور تحقیق از رقبای سیاسی رییس جمهور آمریکا می‌باشد.

در جریان آن دیدار پوروشنکو در رقابت تنگاتنگی برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور اوکراین قرار داشت و به معاونانش گفته بود که می‌خواهد به واشنگتن سفر کند؛ سفری که می‌توانست شانس وی برای ماندن در راس قدرت در کی‌یف را تقویت کند.

براساس گزارش روزنامه‌ وال استریت ژورنال در نتیجه وی پیشنهاد مشاوران جولیانی را پذیرفت اما در نهایت نتوانست در انتخابات اوکراین پیروز شود و سفرش به واشنگتن هرگز میسر نشد.

یکی از منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: او به دعا و یک سفر رسمی به واشنگتن نیاز داشت و آماده بود تا به منظور دریافت حمایت آمریکا بهترین دوست ترامپ شود.

پارناس و فرومن ماه گذشته میلادی در کمپین اتهامات مالی بازداشت شدند. مقامات فدرال مدعی هستند که آنها قانون را نقض کرده‌اند تا بتوانند به کمیته‌های مختلف جمهوری‌خواهان پول تزریق کنند. این در حالی بود که پارناس و فرومن هر دو اظهار بی‌گناهی کردند.

گزارش شده این دو فرد جولیانی را به چندین مقام اوکراینی معرفی کردند تا درباره اخراج یکی از دادستان‌های ارشد در اوکراین گفت‌وگو کنند.

ترامپ بدون ارائه اسناد و مدارک ادعا کرده که بایدن قصد داشته تا اوکراین را برای اخراج این دادستان تحت فشار قرار دهد؛ چرا که وی مشغول تحقیق از شرکتی بودن که هانتر بایدن در آن مشغول کار بود اگرچه هیچ سند و مدرکی دال بر انجام اقدامی اشتباه به دست نیامده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها