رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468810

طراحی مرحله دوم نیروگاه گوهران کرمان

ساعت24-مجری طرح‌های نیروگاهی وزارت نیرو گفت: مرحله دوم نیروگاه گوهران کرمان با بازدهی ۵۸ درصد طراحی شده که برای ساخت آن، با شرکتی ایتالیایی مذاکره شده است.

به گزارش صدا و سیما، حسنعلی تقی زاده در خصوص افتتاح رسمی نیروگاه گوهران با اشاره به اینکه یک شرکت ایرانی تامین کننده ۷۰ درصد اعتبار این نیروگاه بوده است گفت: ساخت مرحله دوم نیروگاه با کلاس f​ طراحی شده که برای احداث آن با شرکت ایتالیایی مذاکره شده است و اعتبار درخواستی ما معادل ۳۰۰ میلیون یورو نیز توسط یک بانک روسی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما استفاده از توان داخلی است ادامه داد: اگر شرکت ایرانی امکان ساخت توربین کلاس f را نداشته باشد، ما مجبور به همکاری با شرکتی ایتالیایی هستیم که البته تجربه خوبی از مشارکت با شرکت‌های ایتالیایی حتی در زمان تحریم داریم.

مجری طرح‌های نیروگاهی با بیان اینکه بلوک سوم این نیروگاه نیز مطالعه شده است افزود: این نیروگاه به ظرفیت کلی ۱۵۰۰ مگاوات در سه مرحله طراحی شده است که مرحله اول آن اجرایی شده است و با حمایت شرکت برق حرارتی آمادگی اجرای مرحله‌های بعدی نیز وجود دارد.

تقی زاده با اشاره به تحویل سوخت رایگان به مدت ۵ سال در این نیروگاه گفت: اجرای این طرح از سوی شرکت برق حرارتی سبب توجیه پذیر شدن ساخت نیروگاه در کشور شده است. پس از نصب واحد بخار این نیروگاه قیمت خرید تضمینی برق از ۵۵ تومان به ۱۸۰ تومان افزایش یافته است که این افزایش قیمت درآمد نیروگاه را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان رسانده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها