رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468828

وزیر کشور: توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم

ساعت 24- وزیر کشور گفت: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که به حمد خدا تمام توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم.

style="text-align:justify"> عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در شورای توسعه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی برای نیازهای امروز داشته باشیم چند الگو را تعریف کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: 31 شهر در کل کشور برای اقدامات توسعه‌ای انتخاب شد که شهرستان سروآباد نیز به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی انتخاب شد.

رحمانی‌فضلی گفت: سند توسعه را با اولویت‌ها در استان‌های پیش می‌بریم ضمن اینکه منطقه‌بندی استان‌ها از دیگر الگوهای تعریف شده است که طی آن و به صورت منطقه‌ای حوزه‌ها را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم با تبادل ظرفیت بین استان‌ها در یک منطقه کار کنیم و فرآیند توسعه را جلو ببریم.

وی اذعان داشت: دنبال کامل کردن سند توسعه استان کردستان هستیم، در زمینه توسعه استان به صورت اولویت‌بندی جلو می‌رویم و هر پروژه‌ای که تمام شود پروژه‌های دیگری را تعریف می‌کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استان کردستان ظرفیت بزرگی است و همیشه به فکر این استان هستم، ظرفیت موسیقی این استان، موسیقی با اصالت و ماندگاری است که در کمتر جای دنیا می‌توان نمونه آن را پیدا کرد.

وی تصریح کرد: موسیقی کردستان که در دنیای امروز مورد توجه جهان قرار می‌گیرد، بااصالت و ماندگار است که این نشان از ظرفیت‌های غنی این استان در حوزه موسیقی دارد.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: باید ظرفیت‌های کردستان در حوزه‌های مختلف شناسایی شود و برای شکوفایی و بهره‌گیری از آنها برنامه داشته باشیم.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته افزایش سهم آب استان است که تقریبا دو برابر قبل است لذا باید با بهره‌وری بالا مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی بیش از گذشته نیاز امروز کردستان است و ما باید کسانی که اهل کار و ریسک هستند، اعم از سرمایه‌گذاران داخلی و خارج استان و تعریف پروژه‌هایی متناسب با نیاز و ظرفیت‌های استان بکارگیری کنیم.

وی گفت: اگر 100 پروژه خوب تعریف کنید و مجوزها را زود صادر کنیم قطعا سرمایه‌گذار پای کار خواهد آمد.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که به حمد خدا تمام توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: براساس آنچه دشمنان نظام اعلام کرده بودند ۱۳ آبان باید به تنش جدی برای ایران تبدیل می‌شد اما نه تنها بحرانی ایجاد نشد بلکه آنها به صورت جدی دنبال مذاکره هستند.

وزیر کشور اذعان داشت: ما به عنوان یک کشوری که به دنبال صلح، امنیت و پیشرفت هستیم آمادگی داریم که هر نوع کمک و قدمی برداریم.

وی گفت: ما به دنبال امنیت، صلح و توسعه هستیم، کسانی که هزاران کیلومتر می‌آیند فتنه انگیزی می‌کنند باید بدانند که در ایران نمی‌توانند فتنه‌انگیزی کنند چرا که کشور ما در طول 40 سال توانسته با تمام توطئه‌ها به جلو حرکت کند.

رحمانی‌فضلی اذعان کرد: یک روز ما را تهدید می‌کردند که اگر پای میز مذاکره نیایید، بنزین را قطع می‌کنیم آن زمان چه نگرانی‌هایی ایجاد شد الان دیگر این تهدید را نمی‌کنند چون الان ما نه تنها بنزین وارد نمی‌کنیم بلکه صادرکننده بنزین هم هستیم.

وی ادامه داد: وابستگی به نفت یکی از مشکلاتی است که باید به فکر گذر آن باشیم، این موضوع در اوایل انقلاب از سوی امام و رهبری مطرح شده است ولی متاسفانه آنگونه که باید در این زمینه کار نکردیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: کردستان باید نقش تاریخی خود را در توسعه کشور ایفا کند، اگر در استان فقر، فلاکت و غیره باشد مقصر کسانی هستند که پشت میز نشسته‌اند چون ما استان‌ها را اداره می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران استان اراده کنند و خود را صرف حواشی نکنند جمهوری اسلامی همه مردم را به یک چشم نگاه می‌کند.

وزیر کشور افزود: این نابخردی است که اگر کسی فکر کند که بین مردم ایران تفاوتی قائل می‌شوند دشمنان دنبال ایجاد توطئه‌افکنی هستند ولی در طول این چهل سال با هدایت رهبری این نظام جلو رفته است.

وی با بیان اینکه قدرت در ایران توزیع شده و در حال چرخش است، گفت: با هم بودن حول یک برنامه با عنوان سند توسعه موجب شده یک گام برداریم که البته این کافی نیست.

رحمانی فضلی عنوان کرد: گام اصلی این خواهد بود که باید مشکلات حوزه بیکاری حل شود و بخش خصوصی با جدیت پای کار بیایند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها