رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 468995

درخواست زنان داعشی فرانسوی برای بازگشت به میهن

ساعت 24- سه زن فرانسوی عضو داعش که از اردوگاه‌های نیروهای قسد فرار کرده‌اند، اعلام کردند مایلند به هر طریقی به کشورشان بازگردند.

div>

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه زن فرانسوی داعشی که از اردوگاه تروریست‌ها در شمال سوریه موفق به فرار شده اند، اعلام کردند می‌خواهند به کشورشان بازگشته و حاضرند با هر اقدام قانونی که فرانسه به سبب ارتباط آن‌ها با گروه تروریستی داعش برای آن‌ها در نظر بگیرد، مواجه شوند.

این سه داعشی فرانسوی، در مصاحبه‌ای در «شهرک سلوک» که تحت کنترل تروریست‌های تحت حمایت ترکیه قرار دارد، گفتند: ما در زمان هرج و مرجی که در پی حمله ترکیه به سوریه در ماه گذشته میلادی به وقوع پیوست، فرار کردیم و خودمان را به امید بازگشت به خانه، تحویل نیروهای ترکیه دادیم.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، این زنان که از اعلام نام خود خودداری کردند، گفتند که آماده اند بخاطر فرزندانشان به فرانسه بروند. آن‌ها همچنین اعلام کردند اوضاع در اردوگاه «عین عیسی» که از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا اداره می‌شود، بسیار سخت است.

این زنان داعشی فرانسوی، اطلاعات بیشتری در خصوص زندگی خود پیش از بازداشت ارائه ندادند. به گفته رویترز، احتمال می‌رود آنها، در میان همسران و فرزندان تروریست‌های داعشی بوده‌اند که پس از بیرون راندن داعش از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه، به هلاکت رسیدند.

حمله یکجانبه ترکیه به سوریه، سبب خشم واشنگتن و متحدان اروپایی آنکارا در ناتو به دلیل نگرانی از بازگشت داعش به منطقه شد. کشورهای اروپایی در خصوص بازگشت تروریست‌های خارجی و بستگان آن‌ها به اروپا نگران هستند.

فرانسه گفته است شهروندانی که به این گروه تروریستی که در عراق و سوریه فعالیت داشته، پیوسته اند، باید در نزدیکی همان محل وقوع جرم محاکمه شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها