رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469182

وزیر خارجه آلمان: با انگلیس و فرانسه درباره برجام صحبت میکنیم

ساعت 24- وزیر امور خارجه آلمان گفت که با همتایان انگلیسی و فرانسوی درباره برجام صحبت خواهد کرد.

style="text-align:justify"> به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان ایران را به دلیل خروج مرحله‌ای از برجام تهدید کرد. وی گفت که در این صورت ما فرآیندی را احیا می کنیم که می تواند مجددا به تحریم های اقتصادی اروپا علیه ایران منجر شود.

ماس که در حاشیه دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می گفت تصریح کرد که ما می خواهیم برجام را حفظ کنیم، اما بنابراین ایران هم باید به تعهدات خود بازگشته و آن را رعایت کند. در غیر این صورت ما تمام سازو کارهای مشخص شده در توافق را برای خود محفوظ نگه می داریم.

هایکو ماس همچنین اعلام کرد که می خواهد در پاریس با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود در این باره که این فرآیند چگونه باید ادامه یابد صحبت کند.

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده، روز سه‌شنبه 14 آبان رسماً از آغاز گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو خبر داد تا بدین ترتیب گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را آغاز کند.

مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که روند کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تا زمانی که طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود در قبال ایران ذیل این توافق چندجانبه عمل نکنند، ادامه خواهد یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها