رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469196

تاکید پوتین و مرکل بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری

ساعت 24- رئیس‌جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با یکدیگر بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری تاکید کردند.

style="text-align:justify">«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دوشنبه شب در تماس تلفنی با یکدیگر درباره تحولات لیبی و سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

کاخ کرملین در این خصوص اعلام کرد که در این تماس تلفنی، دو طرف خواستار بازگشت آورگان سوری شده و بر اهمیت حل مشکلات انسانی در سوریه تاکید کردند.

پوتین و مرکل همچنین خواستار توقف فوری درگیری‌ها در لیبی شدند. کرملین با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت که دو طرف روسی و آلمانی خواستار آتش بس فوری در لیبی بدون پیش شرط شدند.

پیش از این تماس تلفنی، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به جنگ‌افروزی در این کشور و تلاش برای بازگرداندن بازماندگان دوره «معمر قذافی» به رأس قدرت متهم کرده بود.

«فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفت که مسکو تمایل دارد بازماندگان دوره «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی را به رأس قدرت بازگردانده و نفوذ خود در آفریقا و بخش جنوبی اروپا را تقویت می‌کند.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از جمله مصر و امارات هنوز نتوانسته‌اند به این شهر نفوذ کنند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری‌ها تا کنون حدود ۱۰۹۳ نفر کشته و ۵۷۶۲ نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و ۱۲۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها