رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469336

اردوغان: اخراج عناصر داعش را ادامه می دهیم

ساعت 24- «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) پیش از سفر به آمریکا در سخنانی تاکید کرد که آنکارا اخراج عناصر گروه تروریستی داعش را بدون توجه به پذیرش و یا عدم پذیرش کشورهای مبدا ادامه خواهد داد.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان در خصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه هم گفت: ما به همکاری ها با آمریکا و روسیه در این باره ادامه خواهیم داد اما واشنگتن و مسکو تاکنون نتوانستند مناطق شمالی سوریه از وجود تروریست ها پاکسازی کنند. این موضوع با رئیس جمهور ترامپ و رئیس جمهور پوتین مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به تجدید نظر در سیاست های خود در قبال آنکارا و حوادث شمال سوریه فراخواند و گفت: در نشست سران ناتو که قرار است ابتدای ماه آینده میلادی (آذرماه) در انگلستان برگزار شود با رهبران کشورهای حاضر در خصوص حوادث شمال سوریه، مبارزه با تروریسم و ایجاد منطقه امن صحبت خواهم کرد.

اردوغان در مورد روابط ترکیه با آمریکا هم خاطرنشان کرد که این روابط در مرحله بسیار حساسی قرار دارد و در شرایط کنونی اولویت اصلی آنکارا در روابط با واشنگتن مبارزه با تروریسم و صحبت در خصوص تشکیلات "فتح الله گولن" و بازگرداندن وی از آمریکا به ترکیه است.

رئیس جمهوری ترکیه که کشورش تشکیلات گولن را یک سازمان تروریستی می داند افزود: تاکنون گام های متعددی برای بازگرداندن فتح الله گولن به ترکیه برداشته ایم و تلاش های خود را در این باره ادامه می دهیم تا با پیگرد همه کودتاگران و تروریست ها آنان را به دست قانون بسپاریم.

اردوغان همچنین از تلاش های دوجانبه میان ترکیه و آمریکا برای افزایش سطح مبادلات تجاری تا سطح ۱۰۰ میلیارد دلار خبر داد.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد که قرار است راه های افزیش مبادلات تجاری میان آنکارا و واشنگتن با حضور تاجران دو کشور در نشست اتاق بازرگانی آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد.

اردوغان با وجود آنکه فضای روابط کشورش با آمریکا را همچنان مه آلود خواند گفت: ما توانسته ایم در همکاری با دولت آمریکا بسیاری از پرونده های مختلف را حل و فصل کنیم و قرار است برنامه های آینده آنکارا در خصوص شمال سوریه با رئیس جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها