رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469420

ناسا از یک هواپیمای برقی به نام Maxwell X-57 رونمایی کرد

ساعت 24- خودروها، تنها وسایل نقلیه‌ای نیستند که برای کمک به حفظ محیط زیست، از جریان الکتریکی استفاده می‌کنند؛ برای اینکه ناسا هم در حال کار بر روی یک هواپیمای برقی آزمایشی به نام Maxwell X-57 است. به گزارش رویترز، نمونه اولیه این هواپیما به همراه یک شبیه‌ساز جدید که به خلبانان اجازه تجربه پرواز با Maxwell را می‌دهد، به نمایش گذاشته شدند.

خبر
div title="ناسا از یک هواپیمای برقی به نام Maxwell X-57 رونمایی کرد">
هواپیمای آزمایشی جدید که در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا ساخته شده است، اولین نسخه از سه پیکره‌بندی مختلف آن بوده و به نام Modification II یا Mod II شناخته می‌شود. این نسخه، موتورهای سوخت سنتی را با موتورهای برقی کروز که سروصدای کمتر و بهره‌وری بالاتری دارند جایگزین کرده است. ضمن اینکه موتورهای برقی بسیار دوستدار محیط زیست نیز هستند.

هواپیمای برقی

این هواپیما قرار است در سال‌های آینده به مدل‌های بالاتری به نام Mods III و Mods IV ارتقا یابد. البته این مدل‌ها هم‌اکنون در حال گذراندن مراحل تست خود هستند و مجهز به قطعاتی مانند یک بال با نسبت ابعاد بالا، که در آزمایشگاه مرکز آرمستراگ ناسا تست‌های بارگذاری خود را پشت سر می‌گذراند، خواهند بود.

حالا که هواپیمای Maxwell Mod II و چهارده موتور برقی آن، که قدرت خود را از باتری‌های لیتیوم یونی می‌گیرند، به دنیا معرفی شده است، ناسا امیدواری بسیار زیادی دارد که بتواند این پروژه را گسترش بدهد. Brent Cobleigh، یکی از مدیران پروژه ناسا در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ، می‌گوید که: ما در حال تمرکز بر روی چیزهایی هستیم که بتوانند نه فقط به یک کمپانی، بلکه به کل این صنعت کمک کنند. هدف ما در حال‌حاضر این است که هواپیمای Maxwell را در اواخر سال 2020 به پرواز دربیاوریم.

هواپیمای برقی

ناسا به دنبال این است که تکنولوژی مذکور بتواند توسط سازندگان تجاری مورد استفاده قرار بگیرد تا از این طریق، کل صنعت هوانوردی، بیش از گذشته، به سمت حفاظت از محیط زیست حرکت کند. البته بزرگترین محدودیت هواپیمای Maxwell، ظرفیت باتری‌های آن است که فقط امکان پروازهای کوتاه را به آن خواهند داد. با این‌حال، سیستم موتور برقی آن در مقایسه با موتورهای سنتی، جمع‌وجورتر و سبک‌تر بوده و نگهداری راحت‌تری دارند. ضمن اینکه سروصدای کمتری نیز تولید می‌کنند.

هواپیمای برقی جدید قرار است قبل از ارتقا به فازهای Mod III و Mod IV، تحت تست‌های بیشتری قرار بگیرد.

منبع : آی تی رسان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها