رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469458

توصیف متفاوت وزیر دفاع از تحریم های جدید آمریکا علیه نیروهای مسلح و مقامات نظامی ایران

ساعت 24-وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر اداره و فعالیت نیروهای مسلح ندارند.

خبر
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: مثل همه کارهایی که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران تا به امروز انجام داده اند و در صدر آنها نیروهای مسلح همچون خوار چشم دشمن همواره مورد هدف آنها بوده، اینبار هم تعدادی از هموطنان ما را تحریم کردند، ولی این اقدام آنها هیچ‌ اثری نخواهد داشت.

وی افزود: امروز از منظر نیروهای مسلح کسی که تحت تحریم قرار می‌گیرد مانند کسی است که مورد اصابت گلوله دشمن قرار می‌گیرد و همچنین کسی که تحت تحریم قرار می‌گیرد مثل یک جانباز جنگ با دشمن به او نگاه می‌کنند.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: کسانی که مورد تحریم قرار می‌گیرند موجب افتخار مردم و نیروهای مسلح هستند و تحریم‌ها به لحاظ تاثیر در اداره نیروهای مسلح هم هیچگونه اثری ندارد. چرا که ما اصولا نیروهای مسلح را به شکل خودکفا و خوداتکا و متکی به توانایی‌های داخل اداره می‌کنیم و این نوع حرکات اثری بر اداره نیروهای مسلح ندارد.

هیئت های اندیشه ورزی راه های برون رفت از تحریم را در اولویت قرار دهند

همچنین تسنیم نوشت:

امروز همچنین آئین گشایش هیئت اندیشه‌ورزی منابع انسانی وزارت دفاع با حضور جانشین وزیر دفاع، معاون منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس بازرسی وزارت دفاع، مدیران عامل و معاون منابع انسانی وزارت دفاع برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع در این مراسم با تبریک میلاد حضرت رسول و امام جعفر صادق(ع) تشکیل نیاز مجموعه اندیشه‌ورز را بنا به تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) یکی از مسائل حائزاهمیت در شرایط کنونی کشور عنوان کرد و گفت: امروز با جنگ همه‌جانبه از سوی دشمن به خصوص در عرصه فرهنگی و اقتصادی مواجه هستیم و تشکیل این هیئت در این برهه بیش از هر زمان دیگر لازم و حیاتی است.

وی به‌کارگیری نظریه‌پردازان و اندیشمندان برای حل مسائل کلان و همچنین ارائه تحلیل‌ها و دستورالعمل‌ها برای سیاست‌گذاری لازم را خروجی تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برشمرد و تصریح کرد: هیئت‌های تخصصی اندیشه‌ورز در وزارت دفاع متشکل از گروهی از نفرات خبره صاحب فکر و اندیشه و نوآور است که براساس روش‌های جمع‌اندیشی و بهره‌گیری از خرد جمعی و شبکه مشاوران تخصصی به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای حل ریشه‌ای مشکلات موجود و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های کلان می‌پردازند.

جانشین وزیر دفاع بررسی و تحلیل مسائل، پیشنهاد راهکارهای اولیه و ممکن و انتخاب و اولویت‌بندی راهکارها را از جمله وظایف این هیئت برشمرد و گفت: هیئت مرکزی اندیشه‌ورزی از ۵ هیئت تخصصی ساماندهی و ساختار سازمانی، نگهداشت و جبران خدمات، آموزش، پایان خدمت و بازنشستگی، رشد و تعالی، برنامه ریزی و جذب تشکیل شده است.

سرتیپ پاسدار تقی‌زاده، شناسایی و تحلیل مسائل، ارائه راهکارها و ابتکارات و مشاوره تخصصی را از اهداف کوتاه‌مدت و همچنین نتایج قابل انتظار از هیئت‌های اندیشه‌ورزی منابع انسانی وزارت دفاع، بازمهندسی نظامات و فرآیندها، بازخوردگیری از راهکارهای اجرا شده و توسعه و پرورش خانواده منابع انسانی را از اهداف میان‌مدت و ترویج فرهنگ اندیشه‌ورزی در حوزه منابع انسانی وزارت دفاع، پیشنهاد وضع و اصلاح سیاست‌ها، ضوابط و مقررات و در نهایت پایش آثار و نتایج کلان تصمیمات و رویکردهای منابع انسانی وزارت دفاع را اهداف بلند مدت نتایج عملکرد هیئت‌های اندیشه‌ورز وزارت دفاع برشمرد.

وی، مدیریت منابع مالی را یکی از موضوعات حائز اهمیت در کشور و وزارت دفاع عنوان کرد و در این باره افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌بایست با خلاقیت و ابتکار، مدیریت منابع و دسترسی به منابع مولد، راه‌های برون‌رفت از تحریم‌های نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

پارامترهای قدرت ایران با زمان پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست

سردار سرتیپ پاسدار سردار علی فدوی در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: انسان هر وقت در کردستان حضور پیدا می‌کند, ابتدا باید یاد و خاطره بزرگمردان و جوانمردانی که بیش از ۴۰ سال در این خطه حضور, ایستادگی و جانفشانی کردند, گرامی داشته شود.

وی با اشاره به ایستادگی رزمندگان در برابر دشمنان گفت: از همان روزهای اول انقلاب تاکنون, نظام جمهوری اسلامی براساس و مبنای قرآن و مبارزه با کفر و استکبار پیش رفته و همواره پیروز بوده است.

سردار فدوی با بیان اینکه استکبار جهانی از ۴۰ سال گذشته تاکنون با ایران دشمنی داشته‌اند, به نقشه‌ها و توطئه‌های آنان اشاره کرد و گفت: پارامتری کنونی قدرت ایران با زمان پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها