رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469478

بازگشت خشکسالی به ایران؟ بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۳۶ درصدی دارد

ساعت24-کارشناس آب‌های سطحی شرکت مدیریت منابع آب از ثبت ۲۳.۹ میلی متر بارش از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا امروز در کشور خبر داد.

حسین خلیل شایان افزود: ارتفاع بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا ۲۲ آبان به ۲۳.۹ میلی متر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷.۲ میلی متر و در بلندمدت معادل ۲۲.۲ میلی متر بوده است که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از شش حوضه آبریز اصلی کشور متوسط بارش در حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و دریاچه ارومیه تا ۲۲ آبان کمتر از نرمال بوده است، افزود: متوسط بارندگی در حوضه‌های آبریز فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم بیشتر از نرمال بوده است.

کارشناس آب‌های سطحی دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ادامه داد: از مجموعه ۱۰۴ ایستگاه مبنای باران سنجی تحت عملکرد وزارت نیرو، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۲ آبان مربوط به ایستگاه رامسر صفارود استان مازندران و معادل ۳۴۴ میلی متر و کمترین آن مربوط به ایستگاه محمد آباد یزد و فاقد بارندگی بوده است.

خلیل شایان گفت: میانگین بارندگی‌های استان تهران منتهی به ۲۲ آبان، ​معادل ۷۰.۲ میلی متر است که نسبت به متوسط بلند مدت ۱۱۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها