رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469694

اخبار تایید نشده از توافق احزاب لبنان بر سر انتخاب نخست‌وزیر جدید

ساعت 24- برخی منابع و رسانه‌ها در لبنان از توافق احزاب لبنانی برای معرفی نخست‌وزیر جدید این کشور خبر داده‌اند.

style="text-align:justify"> احزاب «المستقبل»، شبکه تلویزیونی «ال بی سی ال» لبنان اعلام کرد «التیار الوطنی الحر»، «امل» و «حزب‌الله» با معرفی «محمد الصفدی» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور موافقت کرده‌اند.

محمد الصفدی سیاستمدار 75 ساله لبنانی از ژوئن 2011 تا 15 فوریه 2014، وی به عنوان وزیر دارایی در دولت «نجیب میقاتی» در زمان رئیس‌جمهوری «میشل سلیمان» منصوب شد.

«وئام وهاب» وزیر سابق لبنان نیز شب گذشته اعلام کرد که درباره انتخاب محمد الصفدی به عنوان نخست‌وزیر دولت تکنو- سیاسی توافق شده است.

وئام وهاب در صفحه کاربری خود در توییتر نوشته است: «درباره انتخاب نخست‌وزیر با مشارکت المستقبل توافق شده است.»

وی افزود: «چه کاری می‌توانید انجام دهید تا خواسته‌های مردم تامین شود.»

از سوی دیگر، منابعی نزدیک به محمد الصفدی، وزیر سابق لبنان در پاسخ به اخبار مربوط به اجماع درباره نام رئیس دولت بعدی، به پایگاه خبری «النشره» اعلام کرده‌اند که در راستای احترام به قانون و جایگاه نخست‌وزیر، انتخاب الصفدی به عنوان نخست‌وزیر طی رایزنی‌های پارلمانی اعلام می‌شود.

منابع مذکور تأکید کردند که هر دولتی باید خواسته‌های مردم و آرمان‌های آنها را برآورده کند.

النشره همچنین نوشت، توافق اصولی بین احزاب سیاسی درباره نام محمد الصفدی وزیر سابق برای تشکیل کابینه شامل انتصاب دو نفر از نمایندگان جنبش اعتراضی لبنان برای وزارت در کابینه جدید است علاوه بر اینکه احزاب سیاسی اسامی افراد جدید، جوان و توانمند را معرفی می‌کنند که انتظار می‌رود عملکرد آنها بازتاب مثبتی نزد افکار عمومی داشته باشد.

منابعی نیز به شبکه تلویزیونی «المنار» اعلام کردند با «سعد الحریری»( نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان) درباره اعلام نهایی نام رئیس دولت بعدی توافق انجام خواهد شد ولی تاکنون در این‌باره تصمیم‌گیری نشده است.

النشره همچنین گزارش داد گروه‌هایی از معترضان لبنان به دنبال اعلام خبر تایید نشده از توافق گروه‌های لبنانی بر سر نامزدی محمد الصفدی برای تشکیل کابینه این کشور در برابر منزل و یکی از موسسه‌های او تحصن کرده‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز گزارش داد جمعی از معترضان در حال حرکت به سمت منزل الصفدی هستند تا در آنجا تحصن کنند.

تلویزیون «ام‌تی‌وی» نیز گزارش داد دولت آتی ترکیبی از سیاستمداران و تکنوکرات‌ها خواهد بود.

«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان پیشتر گفته بود که وی امیدوار است که دولت جدید طی چند روز آینده پس از برداشته شدن موانع مقابل معرفی و تشکیل کابینه، تشکیل شود.

رئیس‌جمهوری لبنان تأکید کرد که «خواسته‌های معترضان در میادین مورد پیگیری قرار می‌گیرد و این امر، یکی از مهم‌ترین اهداف دولت بعدی خواهد بود که ما تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک تشکیل شود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها