رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469850

نرخ اجاره تابستان ۳۱ درصد افزایش یافت/رشد ۸۰ درصدی فروش مسکن

ساعت24-مرکز آمار کشور اعلام کرد: متوسط نرخ اجاره‌بهای ماهیانه شهر تهران در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱.۲ درصد افزایش یافته است.

مسکن
بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمام معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‌ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

بررسی نمودارهای مرکز آمار نشان می‌دهد، در تابستان امسال متوسط نرخ اجاره ماهیانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداخت، به ازای هر مترمربع در شهر تهران ۴۳ هزار و ۵۴۲ تومان با میانگین ۸۲ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال است که نسبت به بهار ۸.۱ درصد رشد داشته است.

متوسط حداقل اجاره‌بها در تابستان امسال سه هزار و ۲۵۰ تومان و حداکثر اجاره بهار ۲۱۷ هزار و ۵۹۴ تومان بود.

همچنین تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۹ درصد کم شده است. در حالی که تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به بهار ۴۰.۴ درصد افزایش یافته است.

رشد ۸۰ درصدی فروش مسکن

در تابستان امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در شهر تهران با میانگین ۸۶ مترمربع و متوسط عمر ۱۱ سال توسط بنگاه‌های معاملات ملکی ۱۳ میلیون و ۶۸۷ تومان بود که نسبت به تابستان سال گذشته ۸۰.۱ درصد افزایش یافته است. متوسط قیمت فروش در تابستان امسال نسبت به بهار ۴.۵ درصد افزایش یافت.

حداقل قیمت فروش در شهر تهران ۲ میلیون تومان و حداکثر قیمت ۶۳ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان است. تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به فصل قبل از آن ۴۹.۶ درصد و نسبت به تابستان گذشته ۷۰.۲ درصد کاهش یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها