رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469871

جزئیات پرداخت کمک معیشتی دولت به ۱۸ میلیون خانوار

ساعت24-سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه با تشریح چگونگی پرداخت کمک معیشتی دولت گفت: این کمک، غیرنقدی و مخصوص خرید اقلام مشخصی است تا اثرات تورمی آن کاهش یابد.

حسین میرزایی با تشریح جزئیات پرداخت کمک معیشتی به ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر گفت: این کمک معیشتی مانند سبد کالا که در گذشته به خانوارها اختصاص یافت، غیرنقدی است تا اثر تورمی نداشته باشد؛ ضمن اینکه هدف دولت از این طرح کاهش فشار معیشتی بر اقشار متوسط و ضعیف است و اختصاص کالا می تواند در این زمینه موثر باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: احتمالا شیوه اجرا به این صورت است که کارت سرپرستان خانوار بصورت نقدی شارژ می شود اما این مبلغ نقدی قابل برداشت نخواهد بود و صرفا می تواند در فروشگاههای بزرگ برای خرید مورد استفاده قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه با بیان اینکه اعتباری بودن حمایت دولت محرز است، اظهار داشت: اما احتمال اصلاحیه خوردن و تغییر این فرآیند وجود دارد. ما منتظر هستیم آیین نامه اجرایی در هیات دولت تصویب شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها تغییرات پیش آمده، اثر تورمی ۴ درصدی خواهد داشت، افزود: انتظار می رود با اجرای این حمایت به صورت اعتباری، پول نقد در جامعه تزریق نشده و تورم تشدید نشود.

این مقام مسئول تاکید کرد: کمک معیشتی دولت به دهک های پردرآمد که قرار است یارانه نقدی شان حذف شود، تعلق نمی گیرد.

«برخی از خانوارها از ثبت نام یارانه نقدی جا ماندند و تا امروز امکان ثبت نام پیدا نکرده اند؛ این گروه چگونه می توانند مشمول دریافت کمک معیشتی دولت شوند؟»

میرزایی در پاسخ به این سوال گفت: خوشبختانه زیرساخت و سامانه برای ثبت اعتراض خانوارها طراحی و آماده شده و قرار است وضعیت و توان مالی خانوارها، هر ۶ ماه یکبار بررسی و پایش شود. بنابراین خانوارهای جامانده از یارانه نقدی یا کمک معیشت دولت می توانند اعتراض خود را در سامانه مذکور ثبت کنند تا پس از بررسی وضعیت معیشتی و توان مالی آنها، نسبت به برقراری یارانه نقدی یا کمک معیشتی اقدام شود.

وی در عین حال تصریح کرد: برای کسانی که قبلا از یارانه نقدی انصراف داده اند، هنوز تصمیمی گرفته نشده اما این موضوع می تواند بررسی شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها