رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 470379

جایگاه پدری ائمه جمعه فراموش نشود

ساعت24-پس از اعلام خبر افزایش قیمت سوخت و سهمیه بندی شدن مصرف سوخت، ائمه جمعه از تریبون نمازجمعه از دولت حمایت کردند.

از روز شنبه هم که فضای جامعه به سمت اعتراض به افزایش قیمت بنزین رفت، دولت و ائمه جمعه وظیفه سنگینی را برای آرام کردن مردم و فضای کشور داشتند. از سوی دیگر این موضوع یک فرصت مناسب برای ائمه جمعه نیز بود که نقش پدری خود را به خوبی ایفا کرده و فاصله ایجاد شده بین مردم و روحانیت را کمتر کنند.

روحانیون از یک سو برای مردم حکم پدر را دارند و باید گوش شنوایی برای مشکلات و دغدغه های مردم باشند، از سوی دیگر باید با زبانی آرام و مهربان، تبیین کننده مواضع نظام اسلامی باشند. امیرالمومنین حضرت علی(ع)، دشمنان زیادی داشتند، اما با نگاه به خطبه‌های نهج البلاغه ایشان می توان دریافت که مواضع، مهر و عطوفت ایشان حتی شامل دشمنانشان هم می‌شد. امام علی یک پدر برای امت اسلامی بودند.

در حال حاضر نیز رابطه‌ ائمه جمعه و مردم، مانند یک پدر است که فرزندان زیادی دارد، با آنان به گفتگو می نشیند و همدیگر را هم نقد می کنند اما در آخر آنان یک خانواده جدایی ناپذیر هستند. فضای نمازجمعه نیز خصوصا این روزها که نیازمند وحدت و همراهی هستیم باید به دور از فضای سیاسی و جناحی و باندبازی باشد.

اگر مردم به نمازجمعه بروند و احساس کنند که در خطبه های نمازجمعه دعوا و انتقام گیری جناحی وجود دارد، دیگر میلی برای رفتن به نمازجمعه ندارند. توصیه من به همه روحانیون این است که وارد باندبازی سیاسی نشوید، از کلیت نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند و نقدها را به زبان مهربان بیان کرده و تذکرات و صحبت های مسالمت آمیز خود را از خط کشی ها و انتقام گیری ها جدا کنید.

در حال حاضر که فضای کشور به سمت اعتراض رفته است، نباید با صحبت هایمان فضا را ملتهب تر کنیم، باید برای مردم پدر باشیم و پدر گونه عمل کنیم.

* عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) و نماینده دوره اول مجلس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها