رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 470502

هیچ برنامه‌ای از صدا و سیما نتوانست رقیب برنامه‌های آسیایی شود

ساعت24-برگزیده‌های ۲۰۱۹ جایزه ای بی یو (اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) در حالی روز گذشته معرفی شدند که نام برنامه‌ای از صداوسیمای ایران در بین برگزیدگان به چشم نمی‌خورد.

مراسم معرفی برگزیدگان جایزه «ای بی یو» ۲۰۱۹ روز گذشته در هتل کیو پلازا توکیوی ژاپن برگزار شد و در جریان آن اسامی بهترین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین رسانه‌های جدید اعلام شد.

این مراسم که هر ساله در جریان مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود، مهمترین رویدادی است که در جریان آن برترین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی این قاره معرفی می‌شوند.

امسال از ایران تنها یک نمایش رادیویی با عنوان «آسانسور» به بخش نیمه‌نهایی راه پیدا کرده بود که این نمایش هم در نهایت نتوانست عنوانی را در بخش پایانی از آن صداوسیمای کشورمان کند.

«آسانسور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی آذری در صداوسیمای گیلان ساخته شده است و پیشتر هدهد زرین جشنواره تولیدات استانی را از آن خود کرده بود.

اما با معرفی برترین برنامه‌های رادیویی آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۹، در بخش برنامه‌های رادیویی، ان اچ کی ژاپن عنوان بهترین نمایش رادیویی را کسب کرد و رادیوی جمهوری اندونزی (با دو برنامه)، رادیوی ملی چین (دو برنامه)، شبکه بنگلادش (دو برنامه) و رادیو جمهوری فیجی عناوین برتر در ساختارهای مستند، خبر و ... را از آن خود کردند.

همچنین در بخش برنامه‌های تلویزیونی، شبکه زد دی اف آلمان عنوان بهترین برنامه نمایشی را دریافت کرد.

برنامه ارسالی از تلویزیون ان اچ کی ژاپن در بخش مستند عنوان برترین را به خود اختصاص داد. نماینده‌ای از اس بی اس کره، عنوان بهترین برنامه خبری را دریافت کرد و برنامه‌ای از تلویزیون ویتنام در بخش برنامه‌های کودک به عنوان برگزیده معرفی شد.

همچنین در این مراسم برنامه‌ای از تلویزیون مرکزی چین (سی سی تی‌وی) عنوان بهترین برنامه سرگرمی و برنامه‌ای از ان اچ کی ژاپن عنوان بهترین برنامه ورزشی را به خود اختصاص دادند.

جایزه ویژه هیات داوران هم به برنامه‌ای از شبکه پی بی اس تایلند رسید.

جایزه بخش رسانه‌های جدید هم به برنامه‌ای از بی بی سی هندی رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها