رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 471613

رفع حفره امنیتی عجیب واتس اپ

ساعت24 -واتساپ باگ عجیبی که سال ها از دید بسیاری از کاربران پنهان مانده بود را برطرف کرد.

واتس اپ
زمانی که اپلیکیشن واتساپ را باز می کنید همانند خیلی از اپلیکیشن ها با صفحه خوش آمدگویی یا همان صفحه اسپلش اسکرین (Splash Screen) مواجه می شوید که در آن لوگوی اپلیکیشن به نمایش در می آید.

برخی از کاربران در صفحه خوش آمدگویی پیام رسان واتساپ و سمت چپ لوگو، یک خط عجیب پیدا کرده اند که در تصویر زیر مشاهده می کنید:

با کم کردن کنتراست (راست)، خط به خوبی قابل مشاهده است.

این خط مرموز اولین بار توسط سایتی به نام WaBetaInfo کشف شده است. این سایت هفته گذشته توییتی در این رابطه منتشر کرد و با زیر سوال بردن این خط، از برطرف نشدن آن توسط تیم توسعه دهنده پیام رسان واتساپ اظهار تعجب کرد.

توسعه دهندگان واتساپ هفته جاری و در جدیدترین آپدیت 2.19.297 نسخه اندروید، این مشکل را برطرف کردند. البته تیم واتساپ با برطرف کردن این مشکل، مشکلات جدیدی را به وجود آورد.

یکی از کاربران واتساپ پس از دریافت به روز رسانی جدید، تصویری از صفحه خوش آمد گویی آن در توییتر خود قرار داد. این بار خبری از خط مرموز نیست ولی همانطور که در ادامه ملاحظه می کنید، لوگو به سمت چپ متمایل شده و کاملاً وسط نیست:

صفحه خوش آمدگویی پیامرسان واتساپ

کاربر دیگری هم تصویر زیر را در توییترش گذاشت که در آن لوگوها و نوشته ها به شکلی نامرتب در تصویر جا خوش کرده اند :

بر اساس گزارش سایت WaBetaInfo، به روز رسانی آینده نسخه بتای واتساپ، قابلیت پیام های غیب شونده را به این پیامرسان می آورد. این قابلیت جدید در چت های گروهی قابل استفاده است و فقط با تایید مدیر گروه فعال می شود.

پس از به روز رسانی جدید مدیر گروه می تواند با رفتن به قسمت Group Settings، مدت زمان نمایش پیام ها را از بین یک ساعت، یک روز، یک هفته، یک ماه و یک سال انتخاب کند. پس از مدت زمان تعیین شده، پیام ها برای همیشه پاک می شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها