رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 471972

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری باعنوان "حراج جمعه سیاه "

ساعت24-معاون اجتماعی پلیس فتا باهشدار به طراحی درگاه‌ های جعلی در روزهای منتهی به بلک فرایدی به عنوان یکی از شگردهای مهم مجرمان سایبری گفت: هر سال در روزهای حوالی بلک فرایدی شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردارهای صورت گرفته در خصوص پرداخت بهای کالای مورد نظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به آنها هستیم.

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت: احتمالاً این روزها با آگهی‌هایی با عناوین مختلف و مرتبط با حراجی بزرگ دوم و سوم آذرماه (بلک فرایدی) مواجه شده باشید، " پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌های باور نکردنی، سادگی در خرید، قابلیت‌های مقایسه کالا با کالاهای مشابه و ..." از جمله مطالبی است که در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: تبلیغات فریبنده ای در جهت ارائه خدمات و فروش کالا با قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌های واقعی و ارسال رایگان صورت می گیرد این در حالی است که طی این سال ها استفاده از شیوه فروش بلک فرایدی به برخی از فروشنده‌ها کمک کرده تا بتوانند کالاهای قدیمی خود را به راحتی بفروشند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه طراحی درگاه‌ های جعلی که در اصطلاح به آن فیشینگ گفته می‌شود، در روزهای منتهی به بلک فرایدی از شگردهای مهم مجرمان سایبری است، عنوان کرد: هر سال در روزهای حوالی بلک فرایدی شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردارهای صورت گرفته در خصوص پرداخت بهای کالای مورد نظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به آنها هستیم.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان و با برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی، اعتبار دیگر فروشگاه‌های اینترنتی که دارای فعالیتی سالم هستند را زیر سوال می برند و از مردم عزیز هم کلاهبرداری می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: این صفحات جعلی از نظر ظاهری کاملاً به درگاه اصلی شبیه بوده و به راحتی اعتماد کاربر را مبنی بر ورود اطلاعات بانکی جلب کرده و شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضاء کارت بانکی را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی می‌ کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تنها تفاوت سایت‌های اصلی با سایت‌های جعلی و فیشینگ شده در آدرس سایت است، افزود: آدرس این‌گونه سایت‌ها دارای تفاوتی بسیار ناچیز همانند کم و زیاد یا جابجا کردن حروف، حذف یا افزودن کاراکترهایی همچون(-)،(_)،(.) و... است بنابراین همواره باید سعی شود آدرس توسط خود کاربر تایپ شود و از رفتن به لینک‌هایی که در کانال‌ها، گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود، خودداری شود.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ پاشایی با تاکید بر خریدهای اینترنتی شهروندان از فروشگاه‌های دارای ENAMAD ، خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرسwww. Cyberpolice.ir مرجعی کامل از مطالب آموزشی بوده و هموطنان می‌توانند با مراجعه و بازدید از قسمت‌های مختلف سایت، اطلاعات لازم را دریافت و در بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری، راهنمایی‌های مورد نیاز را کسب کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها