رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472010

شاخص بورس رشد خود را حفظ کرد

ساعت24-شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۱۵۲۴ واحدی نسبت به روز گذشته همراه بود و تعداد و ارزش معاملات نیز نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

معاملات امروز (دوشنبه) در بازار بورس اوراق بهادار تهران به پایان رسید و به این ترتیب روند رشد بازار سرمایه حفظ شد؛ به طوریکه شاخص کل بازار با رشد ۱۵۲۴ واحدی نسبت به روز گذشته به ۳۲۰ هزار و ۱۹۴ رسیده است.

این در حالی است که شاخص کل بازار با معیار هم‌وزن نیز نسبت به روز گذشته افزایشی بود و به ۹۶ هزار و ۶۱۷ رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ واحد رشد را نشان می‌دهد.

به این ترتیب، با پایان یافتن معاملات امروز بازار بورس اوراق بهادار تهران، ارزش بازار به یک میلیون و ۱۶۸ هزار میلیارد تومان رسید و تعداد و ارزش معاملات نیز نسبت به روزهای گذشته با افزایش همراه بود.

بر اساس آمار ثبت‌شده، امروز معامله‌گران بازار بورس ۵۵۳ هزار و ۴۱۳ معامله در این بازار انجام دادند که ارزش آن نیز به بیش از ۲۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به روزهای گذشته رشد را نشان می‌دهد.

شرکت ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر را در رشد بازار داشته‌اند و از سوی دیگر بانک ملت و مخابرات ایران نیز بیشترین تاثیر منفی را بر بازار بورس گذاشته‌اند.

بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و اقتصاد نوین، ایران خودرو، سایپا و ماشین‌سازی اراک از جمله نمادهای پربیننده بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری بوده است.

فرابورس کاهشی شد

در مقابل شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز کاهشی بود که با کاهش ۴۸ واحدی به ۴۱۰۹ رسید.

معامله‌گران این بازار نیز امروز ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ معامله انجام دادند که ارزش این معاملات نیز به ۱۲۹۷ میلیارد تومان رسید.

سنگ آهن گهرزمین، ذوب آهن اصفهان و صنایع ماشین‌های اداری ایران از مهم‌ترین نمادهایی بودند که سبب منفی شدن شاخص فرابورس ایران شدند.

در مقابل پتروشیمی مارون، شرکت آهن و فولاد ارفع، گروه صنایع کاغذ پارس و پتروشیمی زاگرس نیز با رشد خود از منفی‌تر شدن بازار جلوگیری کرده‌اند.

ذوب آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع کاغذ پارس، و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز از نمادهای پربیننده بازار فرابورس ایران بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها