رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472012

عراقچی: برجام یک بازی برد - برد بود

ساعت24-معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر بین‌المللی بودن توافق هسته‌ای ایران تصریح کرد که برجام یک بازی برد-برد بود که از طریق مذاکرات سازنده به دست آمد.

laquo;عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که در دومین مقصد سفرش پس از چین به ژاپن رفته است در موسسه امور بین‌الملل ژاپن (JIIA) تأکید کرد که برجام یک توافق میان ایران و آمریکا نبوده است بلکه یک توافق بین‌المللی بوده است.

وی تصریح کرد: توافق هسته‌ای ایران یک بازی برد-برد بود که از طریق مذاکرات سازنده حاصل شد. برجام یک توافق میان ایران و آمریکا نیست بلکه یک توافق بین‌المللی است».

عراقچی در سفر دو‌ روزه‌ای هم که به چین و به دعوت همتای خود داشت، درباره آخرین تحولات مربوط به برجام با معاون وزیر خارجه چین و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام به گفتگو نشست.

وی در بدو ورود به چین با بیان اینکه برجام یک موضوع جدی در عرصه‌ بین‌الملل است، گفته بود: برجام وضعیت مناسبی ندارد، به دلیل عدم انجام تعهدات کشورهای باقیمانده در برجام بعد از خروج آمریکا، ایران از منافعی که باید در برجام منتفع شود برخوردار نیست و بعد از آغاز روند کاهش تدریجی تعهدات ایران در برجام، مجموعا این توافق در وضعیتی است که اقتضا می‌کند ما مشورت‌های جدی‌تر و نزدیکتری را داشته باشیم.

معا‌ون وزیر خارجه ایران روز جمعه ۱۵ آذر ماه نیز در وین در نشست کمیسیون مشترک برجام حضور خواهد یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها