رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472343

در گفتگو با مهندس هانی اشعری

چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ انتخاب نماییم؟

هانی اشعری مدیر شرکت ایده پویا در این گفتگو اعلام کردند : آژانس دیجیتال مارکتینگ به شرکتی اطلاق می شود که به خلق و ارائه راه حل های خلاقانه برای طراحی تبلیغات کسب وکارها می پردازد.

dir="RTL" style="text-align:justify"> آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

هانی اشعری مدیر شرکت ایده پویا در این گفتگو اعلام کردند : آژانس دیجیتال مارکتینگ به شرکتی اطلاق می شود که به خلق و ارائه راه حل های خلاقانه برای طراحی تبلیغات کسب وکارها می پردازد. در واقع یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در پی ارائه یک راهکار کاربردی از طریق تفکر خلاقانه می باشد تا بتواند تمایز و مزیت رقابتی را برای کسب وکار مربوطه نسبت به رقبایش ایجاد نماید.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ به گونه ای افراد، مهارت ها و تخصص ها را در کنار یکدیگر قرار می دهند که بهترین و بیشترین بازدهی و تاثیر را کسب کنند. از این رو کمیت و کیفیت کارها بسیار حائز اهمیت است، زیرا میزان راندمان آنها و تاثیری که بعد از نمایش تبلیغ در کسب وکار مربوطه خواهد گذاشت توسط مشتریان بررسی و تحلیل می شود.

همچنین هانی اشعری معیارهای لازم را برای انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ را نیز با توجه به سابقه 15 ساله خود در صنعت وب را اعلام کردند:

معیارهای لازمه در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

  1. کار تیمی و ساختار درونی آژانس: ساختار درونی آژانس و نوع رابطه بین افراد نشان دهنده نحوه عملکرد آن می باشد. تخصص تیم های حرفه ای آژانس و تسلط آنان در طراحی و داده کاوی بسیار اهمیت دارد.اگر آژانسی تازه شروع به کار کرده است پس احتمالا صرفا دانش آکادمیک در این حوزه دارد و تجربه عملی افراد آن بسیار پایین است.
  2. منابع انسانی آژانس: به طور کلی چون آژانس دیجیتال مارکتینگ در حوزه ارائه خدمات فعالیت می کند و خدمت نیز توسط افراد و منابع انسانی سازمان ارائه می گردد، به همین دلیل رزومه و تجربه کاری پرسنل سازمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و عملکرد کل سازمان را بیان می کند. شما می توانید از اطلاعات و رزومه کارکنان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ (تحصیلات، حوزه تخصصی فرد، سابقه کاری و...) با بررسی پروفایل لینکدین و یا حتی بازدید از وب سایت آزانس دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.
  3. انواع سرویس دهی آژانس: در ابندای مذاکره با سازمان از انواع سرویس دهی آژانس در حوزه های کاری مطلع شوید.
  • داشتن شبکه های انحصاری در رسانه ها
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات در انواع شبکه های اجتماعی (تلگرام، وتساپ، اینستاگرام و... )
  • تولید محتوا ( تصویر، ویدئو، پادکست، بنر، گیف و...)
  • تبلیغاتی وبی
  • سرویس ارائه SMS، ایمیل و...
  • کمپین) (CPM –CPC- CPI
  1. تعداد مشتریان: با آگاهی از تعداد و نوع مشتریانی ( در کدام حوزه فعالیت می کنند. ) که از خدمات آژانس بهره گرفته اند می توانید میزان موفقیت آن ها در طراحی و عملکرد آژانس را ارزیابی کنید

باتوجه به تمام موارد و نکات ذکر شده در این گفتگو ، انتخاب یک آژانس و سپردن آینده کسب وکار خود به آن یک فرآیند حساس و بسیار ریسکی می باشد. بنابراین اول تحقیقات خود را انجام دهید و با دقت و نکته بینی ظریف آژانس بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

پرسونا و مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

در صورتی که مخاطب هدف خود را تاکنون مشخص نکرده اید اکنون زمان آن است که این کار را انجام دهید. فکر کنید مخاطب هدف خود را مشخص نموده و آنها را با موارد جمعیت‌شناختی مانند محل جغرافیایی سن جنسیت و علایق و... دسته بندی نمایید. در صورتی که بر روی وب سایت خود گوگل آنالیتیکس را سست کرده باشید می‌توانید از داده‌های این پلتفرم برای دسته بندی و مشخص نمودن مخاطب هدف خود استفاده نمایید. سعی کنید در داده‌های گوگل آنالیتیکس بررسی نمایید که مخاطبان شما از چه محل جغرافیایی به وبسایت شما سر می زنند. همچنین می توانید با استفاده از داده های سرچ کنسول متوجه شوید که برای رسیدن به وبسایت شما از جستجوی چه کلمه های کلیدی استفاده نموده اند استفاده از کلمه های کلیدی خاص می تواند علاقه‌مندی‌های مخاطب را برای شما نمایان سازد. پرسونا مشتری مخاطب

پرسونای مخاطب خود را ایجاد نمایید

به گفته مدیر شرکت ایده پویا : برای مشخص نمودن پرسونای مخاطب نیاز دارید که در ابتدا مخاطب هدف خود را مشخص نمایید و عملا پرسونای مخاطب همان چکیده مخاطب مشتری بنا به شرایط و وضعیت می باشد. سعی کنید ویژگی‌های شخصیت یک نفر را مشخص نمایید که بتواند نماینده مخاطب هدف شما قرار گیرد. داشتن مشخصات پرسونای مخاطب در ذهن می تواند به شما برای ایجاد یک محتوای موثر و مفید کمک شایانی نماید. برای مشخص نمودن پرسونای مخاطب راه های مختلفی وجود دارد که یکی از ساده ترین راه ها استفاده از تعدادی سوال کلیدی است که می‌تواند وضعیت مخاطب را برای شما شفا سازی نماید بنابراین با استفاده از این سوالات می توانید پرسونای مخاطب خود را به خوبی تعیین نمایید این سوالات عبارتند از:

آنها چند سال دارند

شرایط تاهل آنها به چه وضعیتی است

آیا بچه دارند

عنوان شغلی آنها چیست

درآمد آنها چقدر است

کجا زندگی می کنند

اخبار خود را از کجا بدست می آورند

پلتفرم های شبکه ی اجتماعی که استفاده میکنند چیست

هدف های آنها چیست

فعالیت‌های تفریحی که با آن وقت می گذرانند کدام است

ارزش های آنها در فعالیت های شان چیست

علایق آنها چیست

با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند

مشکلات آنها چیست

چگونه تصمیم می گیرند پول خود را خرج کند

هدف اصلی از پرسش این سوال ها در تعیین پرسونای مخاطب را می توان قرار دادن خود به جای مخاطب هدف دانست تا بتوانید به راحتی به اطلاعات آنها به صورت ذهنی دست یابید. وقتی پرسونای مخاطب خود را تعیین کردید سعی کنید از اطلاعات به دست آمده پرینت گرفته و آن را در محلی نزدیک میز کار خود نصب نمایید دقت داشته باشید پرسونای مخاطب شما بسته به بخش بندی بازاری که بر روی آن فعالیت می کنید می تواند یک و یا چند نفر باشد.

سئو سایت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها