رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 472366

ایران در آستانه همکاری فضایی با جمهوری آذربایجان

ساعت 24 -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رئیس شرکت آژانس فضایی جمهوری آذربایجان بر آغاز همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه فضایی تاکید کرد.

style="text-align:justify">یکی از اهداف مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از سفر به باکو شرکت در نمایشگاه و انجام رایزنی‌های بین‌المللی با همتایان خود بود. او در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی باکوتل ۲۰۱۹ با «رشاد نبی اف» رئیس شرکت آژانس فضایی جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در این دیدار با اشاره به تمایل جمهوری اسلامی ایران به آغاز همکاری مشترک با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی گفت: دانش فضایی و ساخت ماهواره اهداف مختلفی دارد که الزاما اقتصادی نیست.

وی افزود: بخش اعظم اقتصاد آینده به حوزه فضایی تعلق دارد. بنابراین باید جایگاه خود را در این بازار تعریف کنیم و درباره این که می‌خواهیم مصرف کننده باشیم یا تولید کننده با خودمان به توافق برسیم.

آذری جهرمی ادامه داد: ما با یک برنامه ریزی ۲۰ ساله در ایران تصمیم گرفته‌ایم در این حوزه تنها مصرف‌کننده نباشیم در حال حاضر ده سال از این اتفاق گذشته و در تلاش داریم تا منظومه فضایی را در کشور ایجاد کنیم. به همین دلیل توسعه صنعت فضایی برای کشور ما ضرورت راهبردی است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ایران در رابطه با حوزه فضایی از هر نوع همکاری استقبال می‌کند، گفت: سازمان فضایی ایران این آمادگی را دارد تا زمینه همکاری مشترک با آژانس فضایی جمهوری آذربایجان را فراهم نماید.

«رشاد نبی‌اف» هم در ادامه این دیدار با ابراز خشنودی از تمایل جمهوری اسلامی برای همکاری تاکید کرد جمهوری آذربایجان هم از شکل‌گیری همکاری مشترک استقبال می‌کند.

او در پایان گفت آمادگی دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای آغاز گفت و گوهای دوجانبه میزبان رئیس سازمان فضایی ایران در باکو باشند.

ایرنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها