رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472537

«آلرژی» کودکان را اینگونه درمان کنید

ساعت24-دانشمندان باور دارند، تغذیه بادام زمینی از ابتدای سه ماهگی به برخی از نوزادان می‌تواند از آن‌ها در برابر ابتلا به آلرژی محافظت کند.

style="text-align:justify">نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد تغذیه بادام زمینی و تخم مرغ برای بعضی از نوزادان از اوایل سه ماه می‌تواند آن‌ها را از ابتلا به آلرژی محافظت کند.

در یک مطالعه، نوزادان پرخطر از مقادیر کمی از مواد غذایی حساسیت‌زا تغذیه شدند و درنهایت مشخص شد، آن‌هایی که از این مواد غذایی تغذیه شده‌اند، ریسک کمتری برای ابتلا به آلرژی دارند.

محققان چندی پیش از شناسایی مولکولی در یک باکتری روده خبر داده بودند که باعث می‌شود خطر ابتلا به آلرژی و آسم در کودکان افزایش یابد.

دستورالعمل‌های فعلی می‌گوید، نوزادان باید تا شش ماه جزء از شیر مادر تغذیه نشوند؛ مادران نوزادان پرخطر مبتلا به اگزما یا نسبت به غذاهای خاص حساس، در این مطالعه شرکت کردند و از آن‌ها خواسته شد که از سه یا شش ماهگی مقادیر کمی از مواد غذایی حساسیتزا از جمله بادام زمینی و تخم مرغ را به عنوان تغذیه بچه‌های خود درنظر بگیرند و درنهایت مشخص شد این دسته از کودکان به میزان قابل توجهی کمتر از آن‌هایی که از این مواد حساسیت‌زا تغذیه نشده‌اند، در خطر هستند.

محققان دانشگاه کینگ کالج لندن و سنت جورج تأکید کردند، از نظر تئوری، این روش می‌تواند به مهار آلرژی در کودکان پرخطر کمک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها