رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472556

استفاده مزد بگیران از حق اعتصاب خود علیه دولت شروع شده است

جلیقه زردها و بلوک سیاه ها در کنار اعتصاب کنندگان فرانسوی

ساعت 24- حق اعتصاب درکشورهای دارای دموکراسی نهادینه شده برای کارکنان دولت و بخش خصوصی به رسمیت شناخته شده و دولت و سایر نهادها حق ندارند این امتیاز را ملغی اعلام کنند. به همین دلیل است که کارکنان و مزد بگیران در فرانسه و سایر کشورها هرگاه ببینند دولت قانونی برخلاف منافع انها تصویب و قصد اجرادارد با راهپیمایی و اعتصاب به دولت فشار می آورند.

اعتصاب
dir="RTL">این روزها سخن از اعتراض و اعتصاب 800 هزار نفری در فرانسه به دلیل اعتراض به افزایش سن بازنشستگی در فرانسه است. شروع اعتصاب گسترده اتحادیه‌های کارگری فرانسه در اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی امانوئل مکرون، از دیروز پنجشنبه ۱۴ آذرشروع و بخش گسترده‌ای از فرانسه از حرکت باز ایستاد. خبرها نشان می دهد همزمان با این اعتصاب ها «جلیقه زردها» که تظاهرات هفتگی خود برای بهبود وضعیت معیشتی را از سال گذشته شروع کردند در چندین شهر، از جمله بندر لو آور در ساحل اقیانوس اطلس راهها را مسدود کردند. به گفته اتحادیه س ژ ت فعالیت در این بندر مهم متوقف شده است. پلیس اعلام کرده برای مقابله با بیش از ۲۵۰ تظاهرات که قرار است در سراسر فرانسه برگزار شود آمادگی دارد. انتظار می رود که گروههای رادیکال از جمله گروه ضد کاپیتالیستی «بلوک سیاه» نیز در این اعتراضات شرکت کنند. .به گزارش خبرگزاری فرانسه، اکثر مدارس تعطیل و حرکت متروها، قطارها و اتوبوس‌ها متوقف شد. در آستانه برگزاری دو راهپیمایی بزرگ هزاران نفر در شهر پاریس تظاهرات کردند.رهبران اتحادیه‌های کارگری اعلام کرده اند که اگر طرح امانوئل مکرون لغو نشود اعتراضات ادامه خواهد یافت. تغییر نظام بازنشستگی کشور یکی از طرح‌های اصلی امانوئل مکرون برای اصلاحات گسترده در اقتصاد فرانسه است.مقامات دولت فرانسه اذعان کرده اند که در نتیجه این اصلاحات سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت ولی تا کنون جزئیات چندانی از این طرح را منتشر نکرده اند.دفتر امانوئل مکرون روز پنجشنبه گفت ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه هفته آینده و پس از مذاکره با رهبران اتحادیه‌ها چارچوب این طرح را اعلام خواهد کرد.حرکت حدود ۹۰ درصد از قطارهای سریع السیر و قطارهای عادی متوقف شد و خطوط هوایی ایرفرانس حدود ۳۰ درصد از پروازهای داخلی و ۱۵ درصد از پروازهای بین المللی خود را لغو کرد.در پاریس حرکت قطارها در اکثر خطوط متروی شهری متوقف و حرکت قطارهای حومه شهر نیز به شدت دچار اختلال شد.موزه ورسای و برج ایفل به دلیل کمبود پرسنل تعطیل شدند و در موزهای لوور و مرکز پومپیدو بخشهایی از موزه و نمایشگاه‌ها تعطیل شدند.اتحادیه س ژت (کنفدراسیون عمومی کار) اعلام کرد کارگران هفت پالایشگاه از هشت پالایشگاه کشور را مسدود کرده اند و در صورت ادامه اعتراضات کشور ممکن است با کمبود سوخت مواجه شود.

فرمانده پلیس پاریس گفت حدود ۶ هزار مامور در این شهر مستقر خواهند شد و به مغازه‌ها و مراکز تجاری که در مسیر تظاهرات قرار دارند دستور داده شده که تعطیل کنند. پلیس حوالی ظهر اعلام کرد قبل از تظاهراتی که قرار بود ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار شود ۱۸ نفر را بازداشت کرده است. این اعتراضات برای اجرای اصلاحات اقتصادی آقای مکرون که یکی از برنامه‌های اصلی او برای متحول کردن فرانسه است سنجش مهمی خواهد بوددر سال جاری دولت او با اعتراضات گسترده «جلیقه زردها» و همینطور اعتصاب ماموران پلیس، آتشنشانی، معلمان، کارمندان بیمارستان‌ها و وکلا روبرو بوده است. ولی تاکنون آقای مکرون تواسته است اکثر اصلاحات بحث برانگیز در قوانین کار و مالیات را اجرا کند. هدف او از اصلاح نظام بازنشستگی پایان دادن به ۴۲ مورد «سیستم بازنشستگی ترجیحی» است که به برخی از کارگران و کارکنان امکان می دهد با حقوق بازنشستگی بالاتر و یا زودتر از موعد مقرر بازنشسته شوند. اما اتحادیه‌ها می گویند طبق این طرح میلیون‌ها نفر از کارکنان بخش خصوصی مجبور خواهند شد برای دریافت حقوق کامل بازنشستگی بعد از ۶۲ سالگی که سن قانونی بازنشستگی است کماکان کار کنند.

.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها