رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472561

ترامپ اعضای ناتو را به تنبیهات تجاری تهدید کرد

ساعت24-رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌هایی به برخورد تجاری با کشورهای عضو ائتلاف ناتو که به گفته او به اندازه کافی در هزینه‌های نظامی مشارکت نمی‌کنند، تهدید کرد.

div>

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌هایی در واشنگتن در مقابل نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل گفت اخیرا با رهبران ۹ کشوری که توانسته‌اند شرط ناتو برای صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای بودجه دفاعی را برآورده کنند یک نشست سودمند داشته است.

ترامپ از کشورهای که هنوز این شرط را عملی نکرده‌اند گلایه کرده و گفت: برخی از کشورها حتی نزدیک این استاندارد هم نشده‌اند و ممکن است ما مجبور شویم در قبال تجارت با آنها برخورد کنیم. این عادلانه نیست که آنها از حمایت‌های آمریکا برخوردار شوند بدون این که پولی صرف کنند.

در عین حال ترامپ چند روز پیش در دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در شهر لندن طی اجلاس سران ناتو کشور کانادا را در زمینه صرف بودجه نظامی با لفظ "متخلف" توصیف کرد.

در این نشست ترودو ابتدا خطاب به ترامپ از تعهدش به افزایش بودجه نظامی کانادا صحبت کرده و خبر از صرف ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشورش برای بودجه نظامی داده بود.

ترامپ کشورهای را که در ناتو بودجه نظامی کافی تامین نمی‌کنند تهدید به برخورد تجاری کرد.

او همچنین نسبت به وضعیت موجود در ائتلاف ناتو اظهار خوش بینی کرد و گفت: نشست‌های مربوط به ناتو خیلی خوب برگزار شدند و ناتو در حال حاضر وضعیت "بسیار خوبی" داشته و روابط ما با دیگر کشورها واقعا "فوق العاده" است.

ترامپ تاکید کرد که در ارتباط با الزامات مربوط به بودجه دفاعی در ناتو همه قرار نیست چنین مساله‌ای را دوست داشته باشند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها